۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۶
کد مطلب : ۲۲۳۲۰
فرماندار بن :

موسسه هاي مردم نهاد نبايد وام دار سازمان هاي دولتي شوند/ ورود به معضلات اجتماعي بايد وظيفه اصلي موسسه باشد

فرماندار بن گفت: موسسه هاي مردم نهاد نبايد وام دار سازمان هاي دولتي شوند و بايد بتوانند به مرحله خود کفايي برسند.
به گزارش جهانبین ینوز به نقل از زنگ خبر، کمال اکبريان فرماندار بن در بازديد از موسسه پويا دستان جوان شهر بن گفت: شکل گيري جامعه مدني اصل اساسي براي توسعه هرجامعه اي است؛ چراکه جامعه مدني خارج از سيستم حاکم برجامعه مي تواند به صورت نامحسوس سيستم حاکم را نظارت کند.

وي تصريح کرد: يکي از عوامل موفقيت و قدرتمند عمل نمودن موسسات مردم نهاد در کشورهاي توسعه يافته عدم وابستگي به سازمان هاي دولتي بوده و به همين دليل به خوبي در بين مردم پذيرفته شده است و به صورت خودکفا به فعاليت هاي خود ادامه مي دهد و وام دار هيچ مسئولتي نخواهد بود.

اکبريان با اشاره به موفقيت هاي NA در کشور گفت: اين تشکل غير دولتي به لحاظ عدم وابستگي به هيچ ارگاني ميثاق نامه خود را عملي مي کند و تمامي هزينه ها را به صورت خود کفا تامين مي کند و اگر موسسه پويا دستان جوان نيز به اين مرحله برسد به خوبي مي تواند نقش خود را در جامعه ايفا کند.

فرماندار بن ورود به مباحث معضلات اجتماعي را امري لازم براي اين موسسه خواند و گفت: معضلاتي وجود دارد که با برگزاري کلاس هاي آموزشي و آگاه سازي خانواده ها قابل حل بوده و موسسه به دليل مردم نهاد بودن مي تواند به خوبي در اين زمينه بدرخشد.

وي خاطر نشان کرد: فراهم آوردن بستر هاي لازم براي رقابتي سالم در جهت بروز ايده و خلاقيت ها مقدمات پيشرفت موسسه را فراهم مي آورد و اثرات آن ميان جوانان به صورت عيني ظاهر خواهد شد.

اکبريان به نقد منصفانه و سازنده اشاره کرد و گفت: برخي مطالبات به حق مردم پيگيري نمي شود و برخي انتقادات نه تنها سازنده نبوده بلکه مسئولين را براي انجام وظايف خود بي انگيزه مي کند و بايد مراقب باشيم نقدهاي سازنده و منصفانه داشته تا بتوانيم رشد کنيم.

 در پايان اين جلسه اکبريان فرماندار بن از کتابخانه تخصصي اين موسسه بازديد و به سوالات اعضاي اين موسسه در خصوص برخي مسائل شهرستان توضيحات لازم را ارائه داد.



انتهاي پيام1020ج /۵۲۰ز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۱ مهر ۱۴۰۳

ساعت:

۰۵:۴۳:۲۶

22 Sep 2024