۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۵
کد مطلب : ۲۲۱۲۸
معاونت کارآفرني موسسه پويا دستان جوان شهربن:

مشاغل پربازده و کم هزينه يکي از راه هاي برون رفت از وضعيت نابسامان اقتصادي است

معاونت کارآفرني موسسه پويا دستان جوان شهربن گفت: مشاغل پربازده و کم هزينه يکي از راه هاي برون رفت از وضعيت نابسامان اقتصادي است.
به گزارش جهانبین نیوز اسماعيل سليمي مسئول معاونت کار آفريني موسسه پويادستان جوان در گفت و گو با زنگ خبر گفت: مشاغل پربازده و کم هزينه يکي از راه هاي برون رفت از وضعيت نابسامان اقتصادي است و از ابتداي تاسيس موسسه در کنار کارهاي علمي، در زمينه کارآفريني تلاش کرديم تمامي نقاط قوت و ضعف در شهرستان شناسايي شده و برطبق پتانسيل موجود بتوانيم مشاغلي را شناسايي و ضمن ارائه مشاوره هاي گروهي و فردي به مردم شهرستان معرفي کنيم.

وي توليد ورمي کمپوست را از جمله طرح هاي صورت گرفته عنوان کرد و گفت: مردم اين شهرستان اکثرا کشاورز بوده و يا در کنار ساير مشاغل خود به کشاورزي مي پردازند و توليد ورمي کمپوست مي تواند به کشاورزان کمک شاياني کند.


سليمي از جمله حرفه هاي اين حوزه را خياطي، قاب سازي، کيف دوزي،گليم بافي، پرورش قارچ دانست و افزود: اين طرح ها به همت اعضاي اين معاونت صورت گرفته و با شناسايي نيروهاي توانمند و خبره شهرستان سعي شده است از ظرفيت هاي داخلي استفاده شود.


وي توليدات قاب را ازجمله فعاليت هاي اين حوزه دانست و گفت: اين قاب ها در برنامه هاي مختلف خود موسسه اهدا شده و رضايت همگان را در برداشته است.

سليمي خاطر نشان کرد: يکي از وظايف و دغدغه جوانان بايد فعال نمودن چرخ هاي اقتصادي باشد تا بتوانيم از اين وضعيت نابسمان بيرون آمده و به رشد کشور کمک کنيم و اگر بتوانيم مشاغلي پربازده و کم هزينه را ايجاد کنيم نه تنها زمينه هاي اشتغال فراهم مي شود بلکه به اقتصاد مقاومتي مد نظر مقام معظم رهبري نيز خواهيم رسيد.


وي خاطر نشان کرد: در ايام تابستان کلاس هايي با همکاري فني و حرفه اي برگزار خواهد شد و به مرور زمان سعي کرده قوي تر عمل کنيم.

سليمي خاطر نشان کرد: معاونت کارآفريني خود را مديون مرحوم ايرج احمدي مي داند که متاسفانه با از دست دادن وي يکي از نيروهاي ارزشمند اين حوزه را ازدست داديم و با فعاليت هاي خود سعي خواهيم نمود ياد و خاطره ايشان را زنده نگه داريم.



انتهاي پيام1020ج /۵۲۰ز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۱ مهر ۱۴۰۳

ساعت:

۰۵:۳۳:۵۱

22 Sep 2024