۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۲
کد مطلب : ۲۲۰۴۲
کلار گزارش مي دهد/

فاضلاب شهرک صنعتي بروجن 5000 متر مربع از زمين هاي منابع طبيعي را آلوده کرد/ جانمايي نامناسب ايستگاه پمپاژ

راهبر تصفيه خانه شهرک صنعتي بروجن گفت: به علت نوسانات برقي چهار پمپ لجن کش ايستگاه پمپاژ از مدار خارج شده و بخشي از فاضلاب مذکور که ترکيبي از فاضلاب انساني و شيميايي مي باشد در محيط رها شده است.
به گزارش جهانبین نیوز، راهبر تصفيه خانه شهرک صنعتي بروجن با اشاره به مشکل ايجاد شده در ايستگاه پمپاژ تصفيه خانه فاضلاب شهرک صنعتي اين شهر به خبرنگار کلار گفت: به علت نوسانات برقي چهار پمپ لجن کش ايستگاه پمپاژ از مدار خارج شده و بخشي از فاضلاب مذکور که ترکيبي از فاضلاب انساني و شيميايي مي باشد در محيط رها شده است.

خليلي فر با اشاره به جانمايي نامناسب ايستگاه پمپاژ اين تصفيه خانه تصريح کرد: فاضلاب کارخانه جات واقع در شهرک صنعتي بروجن در ابتدا وارد ايستگاه پمپاژ شده و پس از آن وارد تصفيه خانه اين شهرک مي شود.

وي گفت: تلاش ما در هيئت امناي شهرک صنعتي بروجن در اين است که هر چه زودتر نسبت به رفع اين مشکل اقدام کنيم.

خليلي فر همکاري همه جانبه صاحبان کارخانه جات شهرک صنعتي بروجن را در خصوص رفع اين مشکل خواستار شد و افزود: صاحبان کارخانه جات تا حد امکان از ورود پساب داخل شبکه جلوگيري کنند تا هر چه زودتر اين مشکل برطرف شود.






پيگير موضوع از طريق مراجع قضايي هستيم/شرکت شهرک ها جوابگو باشد

رئيس محيط زيست شهرستان بروجن در اين خصوص به خبرنگار کلار گفت: با توجه به وجود صنايع مهمي در شهرک صنعتي بروجن از جمله تصفيه خانه روغن نباتي، کارتن سازي و نساجي فاضلاب رها شده در محيط آلودگي زيادي ايجاد مي کند.

مرتضي منصوري با اشاره به اين که سه پمپ از ايستگاه پمپاژ اين تصفيه خانه مدتها پيش از کار افتاده و تنها يک پمپ آن فعال بوده است، گفت: ۵۰۰۰ متر مربع از اراضي منابع طبيعي در اين جريان دچار آلودگي شده است.

وي ضمن بيان اين که شرکت شهرک ها در اين خصوص بايد جوابگو باشد، گفت: سهل انگاري از جانب مسئولين مربوطه موجب اين اتفاق شده است؛ پيگير اين موضوع از طريق مراجع قضايي هستيم.

منصوري تاکيد کرد: فاضلاب رها شده در محيط تهديدي جدي براي بهداشت، سلامت سفره هاي آب زير زميني و محيط زيست است.

گفته مي شود فاضلابهاي صنعتي در اثر مصرف آب در فعاليتهاي صنعتي و يا از منابع صنعتي و در طول مراحل مختلف توليد بوجود مي آيند و بعضاً خطرناک ترين نوع فاضلابها را تشکيل ميدهند.


انتهای پیام1020ج /540/ک/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۱ مهر ۱۴۰۳

ساعت:

۰۸:۳۱:۵۶

22 Sep 2024