۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۰
کد مطلب : ۱۴۰۴۹

برپایی نمایشگاه های شغلی در شهرستان فارسان

کارشناس مشاوره مدیریت آموزش و پرورش شهرستان فارسان از برپایی نمایشگاه های شغلی در شهرستان فارسان به مناسبت هفته معرفی مشاغل (1 الی 7 اردیبهشت)، خبر داد
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  پایگاه خبری تحلیلی پیرغار، این نمایشگاه ها که به صورت متمرکزدرهنرستان باهنر ویژه دانش آموزان پسر ودرهنرستان های ایثار وجنت ویژه دانش آموزان دختر برپاشده بود باحضورمسئولین شهرستانی، مسئولان آموزشگاهی وجمعی از دانش آموزان افتتاح گردید.

در این برنامه حجت الاسلام جمالی زاده، ضمن ایراد سخنانی در خصوص این هفته به اهمیت کار در زندگی اشاره نمود و اذعان داشت که کار و اشتغال انسان  را می سازد وانرژی زاید را از بدن بیرون می کند.

وی خطاب به دانش آموزان بیان نمودکه هیچگاه از شکست نترسند وبه منظور رسیدن به هدف، هر شکستی که حاصل شود، خود یک نوع موفقیت وپیروزی است .

وی با اشاره به ظرفیت، استعدادها وجذابیت های طبیعی شهرستان،خواستار پیگیری مسئولین ادارات ونهاد های مختلف برای تأمین اعتبار به منظور سرمایه گذاری در بخش فنی وحرفه ای ومهارتی و ایجاد زمینه اشتغال جهت فارغ التحصیلان این رشته ها شد .

درادامه احمد اسکندری مدیر آموزش وپرورش فارسان درسخنان خود به رشد سریع صنعتی کشورها اشاره کرد وافزود که قدم اول واساس پیشرفت هر جامعه در بخش صنعت است ودر کشور ما باید به این مهم توجه شود.

طاهری نیز درسخنانی از انتخاب شغل به عنوان انتخاب سبک زندگی ونقش آن در ایجاد آرامش وآسایش فرد یاد کرد.

احمد رضا عرب در طی این مراسم ودر حضور مدعوین وهنر آموزان از کار به عنوان فرهنگ برای رسیدن به رفاه فردی واجتماعی وبرآورده کردن رؤیای خود یاد کرد. وی با تاکید بر انجام کاردرست، افزود که دانش آموزان باید آن را به عنوان یک فرهنگ بپذیرند.

در کنار این نمایشگاه ها ، مسئولین آموزشگاههای کاردانش وفنی حرفه ای، مسائل ومشکلات موجود در امر آموزشی خود را با حجازی مطرح نمودندوی نیز با اشاره به کمبود اعتبارات ووضعیت موجود، رهنمودهایی رادر این خصوص ارائه داد .

خسرومحمودزاده کارشناس مشاوره مدیریت آموزش و پرورش شهرستان فارسان در حاشیه ی این افتتاحیه گفت :در این نمایشگاهها که هنرستانهای باهنر ،رهبری،ابتکار ،ایثار ،جنت ومرکز فنی وحرفه ای شهرستان دستاوردهای دانش آموزان خودرا به نمایش گذاشتند با رویکرد شناخت دانش آموزان از توانایی ها،استعدادها وعلائق خود همچنین شناخت از مشاغل گوناگون ولزوم آنها در جامعه صورت گرفت و با استفاده از کارگاه های هدایت تحصیلی که درکناراین نمایشگاه ها برپاشده به دانش آموزان کمک خواهدشد تا باشناخت ازویژگی های فردی خود،محدودیت ها ونیازهای شغلی جامعه وباایجاد یک سازش منطقی به انتخاب رشته تحصیلی خود بپردازند.

وی افزود: دانش آموزان پایه اول متوسطه دوم وپایه سوم متوسطه  اول شهرستان به همراه اولیای خود ازاین نمایشگاهها ،امکانات وکارگاه های موجود بازدید می نمایند وازتوصیه هاوراهنمایی های شغلی مشاوران ،مدیران وهنرآموزان بهره می برند.
انتهای خبر/ح
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۱ مهر ۱۴۰۳

ساعت:

۱۹:۱۰:۱۴

22 Sep 2024