۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۴
کد مطلب : ۳۰۵۳۸

بازفت تکه‌اي از بهشت زيباي خداوند که فراموش شده است + تصاوير

بعضي از روستاهاي بازفت به علت عدم دسترسي آسان و نبود جاده آسفالته و بن بست بودن، بکر و دست‌نخورده باقي مانده است البته عدم دسترسي آسان و نبود جاده آسفالته باعث شده تا اين روستاي بسيار زيبا که گويي تکه‌اي از بهشت زيباي خداوند است از ديد عموم و مردم و گردشگران و هنرمندان پنهان بماند.
بازفت تکه‌اي از بهشت زيباي خداوند که فراموش شده است + تصاوير
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از کوهرنگ خبر، بخش بازفت شهرستان کوهرنگ در چهارمحال و بختياري واقع شده است که از زيباترين مناطق جنوب غربي کشور است و داراي روستاها و دهستان‌هاي متعددي است که اين منطقه در 190 کيلومتري مرکز چهارمحال و بختياري و در همجواري با استان خوزستان قرار دارد و از ديرباز يکي از مهمترين ايل‌راه‌هاي قوم بختياري بوده است.

بازفت در فصل بهار و تابستان با هواي مطبوع و دلنشين و طبيعت سرسبز و آب‌هاي خروشانش بيشتر مورد توجه گردشگران است.

اين منطقه زيبا به دو بخش بالا و پايين تقسيم مي‌شود که بازفت بالا در همجواري با استان خوزستان قرار دارد، پوشش گياهي بازفت عموماُ از درختان بلوط و گردو است و همچنين بسياري از گياهان دارويي در اين منطقه وجود دارد که سهم بسزايي در جذب گردشگر ايفا مي‌کند.

همانطور که اشاره شد اين منطقه زيبا داراي روستاهاي متعددي است که يکي از زيباترين روستاها روستاي زيباي کيارس واقع در 10 کيلومتري شمال غربي بازفت و در یک کيلومتري قلهُ هفت تنان در دامنه زردکوه بختياري است که به علت عدم دسترسي آسان و نبود جادهُ آسفالته و بن‌بست بودن روستا بکر و دست نخورده باقي مانده است البته عدم دسترسي آسان و نبود جاده آسفالته باعث شده تا اين روستاي بسيار زيبا که گويي تکه‌اي از بهشت زيباي خداوند است از ديد عموم و مردم و گردشگران و هنرمندان پنهان بماند.

بافت عشايري يکي از زيبايي‌هاي فرهنگي و اجتماعي کشورمان است که در کنار هواي مطبوع و دل‌انگيز و انبوهي از گياهان معطر و درختان سربه فلک کشيده و چشمه‌هاي هميشه خروشاني مانند چشمهُ هفت‌تنان زيبايي و جذابيت اين روستا را در چشم و دل هر بيننده‌اي صدچندان مي‌کند.

در کنار موارد متعدد يادشده وجود امام‌زاده‌اي بنام پيرچابک (پيراوک) با قدمتي چندصدساله زيبايي مذهبي و طراوت خاصي را به اين منطقه بخشيده است و مانند ديگر امام‌زاده‌هاي سرزمين بختياري در ميان مردم اين روستا و اطراف از احترام و قداست ويژه‌اي برخوردار است.

ساکنين روستاي کيارس را مردماني با اصالت و با فرهنگ و غيور از تش خدروند تيره غريبوند از طايفه بزرگ  موري تشکيل مي‌دهند و درکنار آنها از ديگر طوايف بختياري مانند بويري، فرگني و بهداروند هم حضور دارند البته خانواده‌هايي از طايفه ذلقي معروف به اولاد رحيم نيز در اين منطقه ساکن هستند که به علت وصلت‌هاي زياد عموما به فاميلي خدري شهرت پيدا کرده‌اند.

تمامي اين طوايف ساليان درازي است که بسيار مسالمت‌آميز و برادرانه در کنار هم زندگي مي‌کنند روستاي کيارس با مردم بافرهنگ و طبيعت زيبا و ديگر ويژگي‌هاي کم‌نظيرش نيازمند توجه بيشتر مسئولين محلي و استاني است تا از اين ظرفيت‌هاي خدادادي در جهت پيشرفت و آباداني بيشتر منطقه استفاده شود. 

به عقيده نگارنده و افرادي که از اين روستاي زيبا ديدن کرده‌اند مي‌توان با توسعه راه‌هاي آسفالته و بهسازي به توسعه روستا کمک شاياني نمود همچنين رسانه‌هاي محلي و ملي و صدا و سيماي استان چهارمحال و بختياري و استان خوزستان مي‌توانند در معرفي ظرفيت‌هاي بکر اين منطقه و تبديل آن به يک منطقه نمونه گردشگري کمک زيادي نمايند.

نگارنده: افشين خدري
 
انتهاي پيام1026ج /610ک
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۷:۴۳:۰۷

27 Dec 2019