۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۰
کد مطلب : ۳۷۷۶۵
معاون اداره کل مديريت بحران استان چهارمحال و بختياري:

آمادگي ۶۵ درصدي چهارمحال و بختياري براي مقابله با بحران/مقاوم سازي 43 هزار واحد مسکوني در استان

معاون اداره کل مديريت بحران استانداري چهارمحال و بختياري گفت: چهارمحال و بختياري در مواقع بحران با نقطه مطلوب بسيار فاصله دارد و ميزآن آمادگي آن 60 تا 65 درصد است.
آمادگي ۶۵ درصدي چهارمحال و بختياري براي مقابله با بحران/مقاوم سازي 43 هزار واحد مسکوني در استان
به گزارش جهانبین نیوز؛ خسرو کياني معاون اداره کل مديريت بحران استانداري چهار محال و بختياري در گفتگو با خبرنگار بام ايران خبر؛ اظهار کرد: با توجه به شناخت گسل هاي استان و تعيين سطح خطر، متناسب با وضعيت، آمادگي ها در حال ارتقاء است.

وي با اشاره به اينکه ، هنوز چهارمحال و بختياري در مواقع بحران با نقطه مطلوب فاصله دارد تصريح کرد: ميزان آمادگي اين استان در شرايط بحران ۶۰ تا ۶۵ درصد است.

کياني با بيان اينکه در زلزله استان ها به چهار گروه کم، متوسط، زياد و بسيار زياد تقسيم بندي مي شوند اذعان داشت : چهارمحال و بختياري در گروه زياد قرار دارد.

وي با اذعان بر اينکه آموزش هاي زلزله در ۳ گروه ارائه مي شود عنوان کرد: آموزش هاي عمومي که مخاطبان آن مردم هستند و از طريق رسانه هاي گروهي مانند صدا و سيما، خبرگزاري ها، روزنامه ها، هفته نامه ها و نشريات و يا به صورت چهره به چهره ارائه مي شود

کياني ادامه داد: آموزش هاي تخصصي که جامعه هدف آن مهندسين، پيمانکاران، سازندگان، دستگاه هاي اجرايي و نيروي فني ماهر است.

وي به ديگر آموزش هاي زلزله اشاره و خاطر نشان کرد: آموزش هاي مديريتي که مخاطب آن تمامي اعضاي شوراي هماهنگي مديريت بحران بوده و سالانه حداقل در يک دوره آموزش نحوه مقابله با حوادث را فرا مي گيرند و يا در مانورهاي فصلي و تمرين سالانه شرکت مي کنند.

کياني با بيان اينکه شوراي هماهنگي مديريت بحران چهارمحال و بختياري داراي ۱۴ کارگروه تخصصي است اذعان داشت: متناسب با تهديد حوادث تعريف شده اند، از جمله کارگروه تخصصي مخاطرات زلزله و زمين لرزه

وي اظهار کرد: متناسب با نوع حادثه يک سري پارک هاي آموزشي در دستور کار براي ساخت وجود دارد که مکان هاي باز شهرها و کانون هاي جمعيتي شناسايي و امکانات زيرساختي شامل آب، برق، تلفن و غيره در ان پيش بيني شده است تا اسکان موقت و اضطراري به نيازمندان داده شود.

کياني افزود: اين پارک ها قبل از حادثه کاربري آموزشي و حين حادثه کاربري خدمات رساني دارند.

ساخت سالن چند منظوره بحران در شهر هاي چهارمحال و بختياري در دستور کار قرار گرفته است

وي اذعان داشت: همچنين در هر کدام از شهرهاي چهارمحال و بختياري ۱ سالن چند منظوره بحران در دستور کار براي ساخت است.

کياني در پاين خاطر نشان کرد: چهارمحال و بختياري ۸۰ هزار واحد مسکوني نيازمند مقاوم سازي داشته که تاکنون ۴۳ هزار واحد آن مقاوم سازي شده است.

انتهاي پيام/۵۳۰ب
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۰:۴۰:۴۵

27 Dec 2019