۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۹ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۸
کد مطلب : ۱۹۸۵۵
آیت‌الله مکارم شیرازی تأکید کرد؛

لزوم همکاری مسؤولان، حوزویان و دانشگاهیان برای بررسی معضل کاهش جمعیت

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: باید جمعیت مستقلی از روحانیان، کارشناسان، نمایندگان مجلس و دولت، حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها برای بررسی عوامل و آسیب‌های کاهش جمعیت تشکیل شود.
لزوم همکاری مسؤولان، حوزویان و دانشگاهیان برای بررسی معضل کاهش جمعیت
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی‌ از مراجع تقلید شامگاه دوشنبه در دیدار رییس و جمعی از مدیران سازمان ثبت احوال کشور با بیان این‌که برنامه ریزی دقیقی باید نسبت به افزایش جمعیت صورت گیرد، گفت: امروز رشد جمعیت کشور ما نسبت به کشورهای اروپایی کاهش یافته و این خطری برای جامعه است که آینده خوبی را نشان نمی‌دهد.



وی افزود: باید در زمینه افزایش جمعیت خبررسانی خوبی صورت گیرد؛ باید همواره نسبت به افزایش آمار طلاق، کاهش ولادت و دیگر مسائل هشدار داد تا در جامعه جا بیفتد، جامعه اسلامی در حکومت اسلامی از جوامع غیر اسلامی و لائیک در این زمینه عقب‌تر است.



این مرجع تقلید وظیفه مسؤولان، حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها را در تشویق افراد به افزایش جمعیت مهم دانست و بیان داشت: افرادی که در بالا نشسته‌اند، حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها در این زمینه مسؤولیت دارند، باید بنشینند، عوامل کاهش جمعیت و راهکارهای افزایش آن را بیان کنند.



استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این‌که افزایش ارتباطات نامشروع از عوامل کم رغبتی افراد به امر ازدواج است، خاطرنشان کرد: بانی این ارتباطات نامشروع نیز رسانه‌های نامشروع هستند؛ نبود کار و مسکن از دیگر عوامل کاهش ازدواج است.



وی ادامه داد: موضوع دیگر این است که روحیه راحت طلبی بر ما غلبه پیدا کرده و می‌گوییم چه لزومی دارد با داشتن فرزند بیشتر خود را برای تأمین مخارج آنها به زحمت بیندازیم، این روح راحت طلبی باید مقداری گرفته شود؛ البته مقداری از مشکلات باید به وسیله ما و امثال ما حل شود و ما نیز در این زمینه در حال کار هستیم.



حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی تأکید کرد: همچنین باید جمعیت مستقلی از روحانیان، کارشناسان، نمایندگان مجلس و دولت، حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها برای بررسی عوامل و آسیب‌های کاهش جمعیت تشکیل شده و این معضل اجتماعی را مورد بررسی قرار دهند تا بتوانند راهکار عبور از آن را مشخص کنند، در این زمینه نیز باید بودجه کافی اختصاص داده شود.



استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در ادامه سخنان خود با اشاره به انتخاب برخی از اسمای نامناسب از سوی والدین برای فرزندان گفت: برخی از والدین خیال می‌کنند باید اسامی را انتخاب کنند که بر دلشان بنشیند، در حالی که باید اسمی را انتخاب کرد که به نفع افراد باشد، در انتخاب اسم باید مصلحت کودک را در نظر گرفت.



وی ادامه داد: والدین باید حافظ منافع کودکان باشند، در تمام مسائل همانند تربیت باید مصلحت کودک را در نظر بگیرند نه مصلحت خود را.

انتهای پیم/1021ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۷:۱۸:۴۸

6 Feb 2020