۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۰
کد مطلب : ۲۶۳۲۴
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری:

تغییر نگرش بافت‌های فرسوده را به فرصت تبدیل می‌کند

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: می‌توان به بلایای طبیعی به عنوان یک فرصت نگاه کرد و این تنها با تغییر نگرش ممکن می‌شود.
تغییر نگرش بافت‌های فرسوده را به فرصت تبدیل می‌کند
به گزارش جهانبین نیوز قاسم قاسمی مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری  در سمینار آموزشی کاهش مخاطرات زلزله و بلایای طبیعی در بافت فرسوده شهری در چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: تنها با مقاوم‌سازی است که می‌توان مشکلات و خسارت‌های زلزله کاهش‌ داد و باید در این راستا همه نهادهای مربوطه دست‌به‌دست هم داده اقدام به رفع مشکلات کنند.

وی با بیان اینکه  فلسفه برگزاری سمینار ایجاد آمادگی برای مقابله با بحران‌ها است افزود: آشفتگی یکی از دلایل مهم در عدم آمادگی در زمینه بحران و مقابله با آن است.

در ادامه این برنامه گودرز امیری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به بافت‌های فرسوده شهرها به عنوان تهدید در برابر حوادث و بلایای طبیعی مانند زلزله ادامه داد: می‌توان به بلایای طبیعی به عنوان یک فرصت نگاه کرد و این تنها با تغییر نگرش ممکن می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: احیاء، نوسازی و به‌سازی بافت فرسوده فرصتی برای استان و کشور و منبع درآمدی برای شهرداری‌ها محسوب می‌شود و در این راستا باید توجه شود که  زمینه توسعه پایدار شهری در نظر گرفته شود و باید بدانیم نوع نگرش فرد هم در این زمینه بسیار مهم و تاثیرگذار است.

این مسئول بیان داشت: علاوه بر این برخی از بافت‌های فرسوده میراث فرهنگی و به عنوان آثار تاریخی مورد توجه قرار می‌گیرد و باید به عنوان منبع غنی و گنیجه‌ای گرانبها به آن ارزش داد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری با تاکید بر رعایت و اجرای اصول و مقررات در شهرسازی اضافه کرد: در شهرسازی نباید مصلحت اشخاص و روابط افراد بر اجرای اصولی قوانین مقدم باشد و باید توجه شود همیشه باید توجه شود که اجرای قوانین بسیار حائز اهمیت است.

انتهای پیام/1026ج

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۰:۰۶:۱۵

16 Jan 2020