۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۲
کد مطلب : ۵۷۳۶۷
یادداشت؛

معلم استعدادهای نهفته را شکوفا می‌کند

نقش معلم در شکوفایی استعدادهای نهفته و انگیزه برای آینده‌نگری جهت امید آفرینی کلیدی و بسیار حائز اهمیت است .
معلم استعدادهای نهفته را شکوفا می‌کند
به گزارش پایگاه خبری جهانبین نیوز، محمدفرامرزی بابادی کارشناس ارشد حقوقی دریادداشتی نوشت: روز معلم در جامعه اسلامی ما برگرفته از مکتب ایثار شهادت است در مکتب ایثار و شهادت معلمان فرهیختگانی هستند از جنس مردانگی که خویش را صرف تعلیم تربیت نموده و نمونه بارز از خودگذشتگی را به نمایش میگذارند.

استعدادهای درخشان و نهفته در قلب آموزش و پرورش می‌باشد که شکوفایی آن منوط به تعلق خاطر معلمان این دیار است کلید واژه اصلی پیشرفت یک جامعه در گرو فرهنگیان و فرهیختگانی است که عشق را در این مسیر نهادینه کنند و با وجود خود پرورش‌دهندگان انسانهای باشند که وارستگی در رفتار و تقوا در عمل را پیشه و سرلوحه خود قرار دهند.

در مکتب تعلیم و تربیت، فرهنگیان یکی از اساسی‌ترین اشخاصی هستند که پایه و اساس شکل‌گیری شخصیت و استعداد در افراد هستند چرا که تمامی شخصیتهای مهم در جامعه ما دست آموز معلمانی دیروزی بودند که جز ایثار و مکتب ایثار چیزی را آموزش نداده و اخلاص در عمل و گفتار را برای خود خط قرمز می‌دانستند کما اینکه این اخلاص شروع یک پرورش خودشناسی در افراد بود که به مرحله و منصه ظهور می‌رسید.

معلمی در قرآن به عنوان نشانه‌ای از قدرت بار تعالی می‌باشد ،  و در نخستین آیات قرآن که بر قلب مبارک پیغمبر اکرم (ص) نازل شد، به این هنر خداوند اشاره شده است:
اقرا باسم ربک الذی خلق، خلق الانسان من علق، اقرأ و ربک الاکرم، الذی علم بالقلم، علم الانسان ما لم یعلم. (علق: 1ـ 5)
بخوان به نام پروردگارت که جهانیان را آفرید. انسان را از خون بسته سرشت بخوان ! و پروردگارت کریمترین است همان که آموخت با قلم، آموخت به انسان آنچه را که نمی‌دانست.

روز معلم تداعی‌گر شخصیت بزرگی همچون شهید مطهری ره بود که دلباختگی به قرآن و مغزی سرسپرده به عرفان را سرلوحه خود قرار داده بود و این قافله سالار شهید معلمان مکتبش مکتب ایثار و شهادت و راهش راه انبیا و امامان بود.

در پایان جلوه گر روشنایی و رهایی از تاریکی‌های درون و رسیدن به مطلوب خود، چیزی جز فراگرفتن و آموزش نیست و نخواهد بود و این  راه را افرادی از جنس تعلیم و تربیت به انسانها نشان خواهند داد و مقامی نیست چون مقام شامخ معلم .

معلم تو را سپاس

محمد فرامرزی بابادی پژوهشگر و  کارشناسی ارشد حقوق خصوصی
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳

ساعت:

۰۷:۲۲:۴۹

2 May 2024