۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۵
کد مطلب : ۳۲۱۰۰
پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته عنوان شد:

لازم است در دید رؤسای دانشگاه ها یک تغییر نگرش اعمال شود/امسال در 16 آذر شاهد مانور دولت از تریبون دانشگاه ها بودیم

نماینده بسیج دانشجویی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته به ایراد سخنرانی پرداخت.
لازم است در دید رؤسای دانشگاه ها یک تغییر نگرش اعمال شود/امسال در 16 آذر شاهد مانور دولت از تریبون دانشگاه ها بودیم
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از منطقه آزاد، صادق فرامرزی نماینده بسیج دانشجویی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته به ایراد سخنرانی پرداخت که اهم موضوعات و سخنان وی بدین شرح است: انقلاب ماانقلاب آرمان هاست نه انقلاب تسلیم شدن به واقعیتها-شهیدمظلوم دکتربهشتی و امادغدغه مهم این روزهای دانشجویان، مسائل اقتصادی دوران دانشجویی و بعد از آن فارغ التحصیلی آنان می باشد و این واقعا برای دانشجویان سخت است که با تحمل مشقات فراوان درس بخوانند و بعد از دوران تحصیل، بیکار باشند .


فرامرزی افزود: در وضعیت حال معضلی که در دانشگاه ها شاهد آن هستیم علم زدگی است که به عنوان یکی از آفات فعلی دانشگاه های ما است؛ چرا که متاسفانه فضای دانشگاه ها در کشور گرفتار آفتی از جنس سیاست شده اند و این مراکز علمی از انجام رسالتی که نظام جمهوری اسلامی بر دوش آنها گذاشته است، فاصله زیادی گرفته اند و همان طور که رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه اجازه ندهید دانشگاه ها جولانگاه مسائل سیاسی شود لذا می طلبد در راستای دغدغه به حق ایشان در مورد محتوای دانشگاه ها، باید از سیاسی کاری در دانشگاه ها پرهیز کردکه لازم است، در دید رؤسای دانشگاه ها یک تغییر نگرش اعمال شود تا سیمای دانشگاه ها و مراکز علمی کشور از سیاسی بازی پاک شود.


نماینده بسیج دانشجویی اظهار داشت: از ورود سخنرانانی که در دانشگاه های کشور موجب به حاشیه راندن و ملتهب کردن فضای سیاسی دانشگاه ها شدند ممانعت به عمل آید و هرچند در قبال آن منافع عده ای کاسب به خطرمی افتد ولی بگذریم دانشجویان مسیر طبیعی خود را طی کنند و به ماهیت اصلی خود همان تولید علم و تبدیل آن به ثروت برگردند.


فرامرزی عنوان داشت: بررسی شواهد حاکی از این است که دیگر جریان خاکستری در دانشگاه ها حرفی برای گفتن ندارد و عمر آن به سررسیده است، چرا که افرادی که این روزها در دانشگاه، گفتمان اصلاح‌طلبی را به یدک می‌کشند و سخنگوی اشعار فانتزی دولت و رئیس‌ جمهور وقت و مدعی جریان روشنفکری و اصلاح‌طلبی در دانشگاه هستند، هیچ‌وقت درخور خود ندیدند که در جلسات آزاداندیشی حاضر به مباحثه و گفت‌وگو شوند؛ لذا بسیج دانشجویی دانشگاه شهرکرد از تمام این افراد در راستای لبیک گفتن به مطالبه ی رهبری در خصوص آزاد اندیشی جهت برگزاری هرگونه مباحثه و مناظره وکرسی آزاد اندیشی دعوت به عمل می آورد.


این فعال حوزه دانشجویی ابراز داشت: اما امسال هم در ۱۶ آذرماه روز دانشجو که تریبون و هویت آن متعلق به دانشجوست هم چنان که شاهد مانور دولت توسط مسئولین وقت دولتی از تریبون دانشگاه در سطح دانشگاه های شهرکرد بودیم و ای کاش بیشتر به مسائلی که با مناسبت این روز موضوعیت داشت، پرداخته می‌شد. و ای کاش به جای خوراک مصرفی دولت تدبیر و امید، اندکی به درد و دل‌های یک استاد و شاگرد از زبان حال یک معلم سابق گفته می‌شد. امسال هم«روز دانشجو» به روزی برای بیان شعارها و تعریف و تمجیدهای کسانی تبدیل شده که عمری معلم بوده‌اند، ولی حتی حاضر نشدند برای یک ساعت «معلم» باشند. . .



نماینده بسیج دانشجویی خطاب به آقای رئیس جمهور گفت:
جناب آقای روحانی! امروز می‌خواهم به عنوان فرزندی از فرزندان همین معلمان، کارگران، رانندگان و لبو فروشان میهنم که دارای شناسنامه و کارت دانشجویی هستند، با شما سخن بگویم. امروز شرایط تغییر کرده است! دیگر نه ما دانشجویانی هستیم که چشم امید به آینده‌ای موهوم دوخته باشیم و نه شما آن نو سفری که قرار است پای در راهی دراز بگذارد. امروز ما و شما از راه رفته با یکدیگر سخن می‌گوییم. این روزهاحرفایی رامیشنویم که سخت قلبمان را رنجورکرده است آقایان وقت دولتی مگر نمی بینند هر جا که دشمن تهدیدمان کرد این ملت ۲۲ بهمن را باشکوه تر برگزار کرد مگرهمین روز قدس امسال را ندیدند مگر همان زمانی که برخی خواص خواب بودند مگرهمین مردم نبودند که آتش فتنه افروزی فتنه ۸۸را خاموش کرد و ۹دی را آفرید. این ملت که همیشه به خصومت با استکبار افتخار کرده چه کرده که باید با دوران صلح امام حسن و مردم آن زمان مقایسه شود. و امروز خطابمان به مسئولین فعلی اینست که دیگر دوران دم کدخدا را دیدن به سر رسیده است و امروز به این رسیده ایم که باید دم خدا را دید و گفتمان امروز گفتمان ما اسلام انقلابی است چرا که احزاب و جریانات چه اصول گرا و چه اصلاح طلب و چه اعتدال از مردم سلب اعتماد کردند و همیشه به دنبال منکوب کردن و زدن حرف های نیش دار به یک دیگر و دولت های قبلی بودند. لذا مگر این نیست که اولین قدم در مدیریت بحران ها عقب نشینی است و امروز ما این امر مهم را به مسئولین گوشزد می کنیم اگر نمی توانید کشور را اداره کنید به کنار بروید مگر در زمان جنگ همین جوانان امثال همت ها وباکری ها نبودندکه جنگ را ۸سال مدیریت کردند.
والسلام علیکم و....
بسیج دانشجویی دانشگاه شهرکرد-آذرماه ۹۵


انتهای پیام/1022ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۹:۱۶:۳۹

29 Dec 2019