۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۷
کد مطلب : ۲۲۱۷۳
رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان اردل گفت:

معلم، سنگربان فرهنگ ناب محمدي است

قاسم همتي گفت : معلمان چراغ روشنگر هدايت جامعه و سنگر بان فرهنگ ناب محمدي هستند.
معلم، سنگربان فرهنگ ناب محمدي است
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از هفت چشمه، قاسم همتي رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان اردل ضمن گراميداشت سالروز شهادت شهيد مطهري و تبريک روز معلم اظهار داشت: جامعه براي اينکه در همه ابعاد رشد داشته باشد و از يک تعادل خوب برخوردار باشد به افراد متخصص، مجرب و متعهد در بخش‌هاي مختلف نياز دارد که تربيت اين افراد در مدارس و دانشگاه‌ها به دست معلمان و اساتيد انجام مي‌شود.

همتي خاطر نشان کرد: احاديث و روايات دين ما همگي به بزرگي و عظمت شغل معلمي اشاره دارد و آن را به عنوان شغل و حرفه انبيا تعبير مي‌کند، لذا معلمان ما قدر خود را بدانند و در سنگر علم، دانش، تعليم و تربيت تلاش حداکثري خود را به کار بگيرند.

وي با اشاره به روز بزرگداشت مقام معلم افزود: عظمت، گستردگي و سنگيني مسووليت معلم و تکليف او به گونه اي است که پيامبر اسلام(ص) فرموده اند که من معلم برانگيخته شدم.

اين کارشناس فرهنگي گفت: نبي مکرم اسلام(ص) فرموده اند که بخشنده ترين شما پس از من کسي است که دانشي بياموزد و آنگاه دانش خود را بپراکند.

همتي اظهار داشت: معلم کسي است که در دل انسان چراغي را روشن کرده و او را از جهالت به دانايي و معرفت رهنمون مي شود.

رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان اردل افزود: معلم علاوه بر تعليم محتواي کتاب هاي درسي، وظيفه جهت دادن به تفکر آينده سازان ايران اسلامي به سمت افکار صحيح و منطقي را بر عهده داشته و بايد دراين مسير به ترويج اخلاق و سبک زندگي اسلامي نيز توجه ويژه اي داشته باشد.

قاسم همتي از معلمان نمونه شهرستان اردل است که بارها در زمينه رشته هاي هنر(خطاطي و طراحي) در مسابقات کشوري و استاني مقام هاي اول تا سوم کسب کردند و هم اکنون رياست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان اردل را برعهده دارند.

انتهاي پيام/۱۰۲۴ج/۵۷۰ه
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۵:۱۴:۰۸

6 Jan 2020