۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۸
کد مطلب : ۲۶۱۰۵
محمدی:

طرح ملی حفظ سال آینده اجرایی می‌شود/ ۳ نهاد پیشنهادی برای اجرای طرح

دبیر طرح ملی حفظ با اشاره به تدوین و نهایی شدن طرح ملی حفظ، گفت: زمستان امسال سند طرح ملی حفظ نهایی و اجرای آن به یکی از نهادهای قرآنی واگذار می‌شود.
طرح ملی حفظ سال آینده اجرایی می‌شود/ ۳ نهاد پیشنهادی برای اجرای طرح
به گزارش جهانبین نیوز، «حمید محمدی» دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی در گفت‌وگو با خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس با اشاره به اجرای طرح ملی حفظ، اظهار داشت: سال ۱۳۹۳ با تشکیل دور جدید ستاد راهبردی طرح ملی حفظ قرآن موضوع داشتن طرح ملی فقط مطرح و پیش‌نویس سند ملی حفظ آماده شد. این پیش‌نویس اولیه مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت با مسئولیت معاونت برنامه‌ریزی و مطالعات شوراهای توسعه قرار شد در قالب کار کارشناسی در فرصت ۲ ماهه آماده و ارائه شود.

وی با بیان اینکه در جلسه مشورتی پیش‌نویس سند طرح ملی حفظ نهایی شد، افزود: سال گذشته در جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی سند طرح ملی حفظ با اجرای مطالعات پشتیبان در بیست‌وپنجمین جلسه شورا که ۲ اسفند سال ۱۳۹۳ برگزار شد، نهایی و تعیین تکلیف شد.

محمدی با اشاره به اینکه پس از نهایی شدن سند طرح ملی حفظ کلیات آن به کمیسیون‌های تخصصی ابلاغ شد، گفت: این سند به کمیسیون‌های «تبلیغ و ترویج» و «آموزش عمومی» ابلاغ شد تا هر کدام از کمیسیون‌ها بررسی و ملاحظات احتمالی مطرح شود.

وی با انتقاد از کم‌توجهی کمیسیون‌های تخصصی شورای توسعه فرهنگ قرآنی به طرح ملی حفظ، خاطر نشان کرد: اعلام نظر کمیسیون‌‌ها به کندی پیش می‌رود بر همین اساس پاییز سال گذشته قرار شد کارگروهی چابک تشکیل شود تا اصلاحات احتمالی و نظرات را به شورا اعلام کند. ما به عنوان دبیرخانه بنا داریم در جلسه دی‌ماه شورا متن نهایی توسط ۲ کمیسیون آموزش عمومی و تبلیغ و ترویج را مطرح و به تصویب نهایی برسانیم.

دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی درباره اجرای طرح ملی حفظ، گفت: در حال حاضر یکی از مسائل مهم طرح ملی حفظ بحث نهاد اجرایی طرح ملی حفظ است که در جلسه شورا تعیین تکلیف می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر برای اجرای طرح ملی حفظ با نهادهای مختلف درحال مذاکره هستیم، افزود: سعی داریم اجرای این طرح مهم را به یکی از نهادهایی که تجربه لازم را دارد، واگذار کنیم که با توجه به اهیمت سایر اقشار در برنامه‌های قرآنی، سه دستگاه برای پذیرش اجرای طرح ملی حفظ در اولویت هستند.

محمدی با بیان اینکه سعی داریم طرح ملی حفظ را از سال آینده اجرایی کنیم، گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه، وزارت ارشاد و سازمان دارالقرآن سه نهاد اصلی در بحث آموزش قرآن درز بین سایر اقشار هستند بر همین اساس یکی از این سه نهاد طرح ملی حفظ را اجرایی خواهند کرد.

انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۲:۵۷:۱۲

29 Dec 2019