۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۴
کد مطلب : ۲۶۲۰۳
فرمانده سپاه قمربنی‌هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری:

حماسه ۹ دی قیام عاشورایان علیه عاشوراستیزان بود/ فتنه 88 سازمان یافته و نوعی نفوذ جریانی بود

فرمانده سپاه قمربنی‌هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری گفت: در سال ۸۸ و در جریان فتنه آن روزها دقیقا نفوذ باتوجه به شرایط آن زمان نه از نوع فردی که از نوع جریانی شکل گرفت.
حماسه  ۹ دی قیام عاشورایان علیه عاشوراستیزان بود/ فتنه 88 سازمان یافته و نوعی نفوذ جریانی بود
به گزارش جهانبین نیوز، در حقیقت، ۹ دی آن‌گونه که در کلام رهبر فرزانه تبلور یافته، نمادی از بصیرت، دشمن‌شناسی و حضور در عرصه‌ مجاهدانه توسط مردم مسلمان ایران است.

تأکید رهبر فرزانه انقلاب بر ماندگاری حرکت حماسی امت در راهپیمایپی ۹ دی، نشان از اهمیت فوق‌العاده این حضور آگاهانه در تاریخ انقلاب اسلامی دارد.

اکنون که در آستانه این حماسه تاریخی نهم دی قرار گرفته‌ایم مصاحبه‌ای با فرمانده سپاه قمربنی‌هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری صورت داده‌ایم.




جهانبین نیوز: وقتی اصطلاح و عنوان "نهم دی یا ۹دی" را می شنوید چه حسی به شما دست می دهد؟

سردار محمدسلیمانی: حماسه نه دی تجلی بصیرت، همت و ولایت‌مداری حزب‌الله و مردم ایران است و به ما آموخت نیازی نیست ولی در بین باشد و کافی است که ولی در دل باشد که در حماسه ۹ دی مردم این را با تمام ظرافت‌های خودشان به اثبات رساندند.

جهانبین نیوز: عوامل به وجودآورنده فتنه ۸۸ چه بود و چه کسانی مسبب آن شدند؟

فرمانده سپاه قمربنی‌هاشم (ع): همه شواهد حاکی از آن است که برای به راه انداختن فتنه ۸۸ سال‌ها برنامه‌ریزی شده بود و افرادی که در این میان گول جریان فتنه رو خوردند و استارت آن را در کشور زدند همه دست‌مایه فتنه شدند و این خواص بی‌خاصیت بودند که با جریان فتنه همراه شدند. نباید از حمایت کشورهای منطقه مانند عربستان و ترکیه از فتنه ۸۸ و خوشحالی کشورهای غربی در آن دوران غافل شد.



جهانبین نیوز: نهم دی چگونه بوجود آمد؟

سردار محمدسلیمانی: سماجت و لجاجت برخی از کاندیداها بود که به فتنه دامن زد و کشورهایی چون آمریکا، اسرائیل و انگلیس وارد میدان شده از شرایط پیش آمده بهره گرفتند و فتنه ۸۸ را که سراسر بی‌حرمتی ارزش‌های اسلام و انقلاب بود که تا ابد در ذهن مردم کشور می‌ماند را رقم زدند.

جهانبین نیوز: پیام های ۹دی چیست؟

سردار محمدسلیمانی: باید تلاش شود در سالگرد این حماسه حرف اصلی مردم ایران یعنی هلاکت در سایه دین و تحقق وعده‌های الهی تحقق یابد. ۹ دی قیام عاشورایان علیه عاشوراستیزان بود و مردم در این روز با توجه به بصیرت و ولایت‌مداری در صحنه حاضر شده و بار دیگر از انقلاب و ارزش‌ها پاسداری کردند.




جهانبین نیوز: آیا پدیده نفوذ در سال ۸۸ اتفاق افتاده بود؟ ۹ دی در مهار نفوذ دشمن چه نقشی داشت؟

فرمانده سپاه قمربنی‌هاشم (ع): در سال ۸۸ دقیقا نفوذ باتوجه به شرایط آن زمان نه از نوع فردی که از نوع جریانی شکل گرفت و فتنه ۸۸ کاملا سازمان‌یافته بود شعار نه غزه نه لبنان که در آن زمان داده می‌شد، بی‌حرمتی که به عکس و تمثال امام خمینی (ره) شد، جسارت‌ها و توهین‌هایی که به عینه دیدیم که به اهل‌بیت شد، کشف حجابی که از سوی عوامل فتنه صورت گرفت پوشش خبری که معاندان و بیگانگان داشتند همه نشان از نفوذ جریانی بود.

جهانبین نیوز: نقش بسیج و سپاه در برابر فتنه نفوذ سال۸۸ چه بود؟

سردار محمدسلیمانی: بسیج متن حرکت مردم است و از مردم جدا نیست و در این رابطه بسیج با بصیرت‌افزایی ادای دین کرد و انقلاب را نجات داد. سپاه هم مانند بسیج از خود مردم است چون خواستگاه آن مردم بوده و در کنار مردم است نمی‌توان در این بین از کمک‌های سپاه چشم‌پوشی کرد و سپاه از زمانی که دشمنان وارد صحنه شد سپاه هم وارد عمل شده و همراه با نیروی انتظامی به خاموش کردن این آتش و توطئه ایفای نقش کرد.

جهانبین نیوز: تبعات فتنه ۸۸ برای ایران در داخل و خارج چه بود؟

فرمانده سپاه قمربنی‌هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری: فتنه ۸۸ ضربه بزرگی به جمهوری اسلامی ایران زد و علاوه‌بر خسارت مادی که برای کشور داشت و باید کارشناسان اقتصادی در رابطه با آن نظر دهند خسارات معنوی هم برای کشور به بار آورد و افرادی که جیره‌بگیر بیگانگان بودند با وارد کردن این خسارات به کشور ضربه‌هایی هم به انقلاب زدند. یادمان باشد خاستگاه جمهوری اسلامی ایران مردم هستند و در این ناآرامی‌ها تعدادی از افراد مجروح و کشته شدند و بسیاری از مردم مصدوم شده خسارت دیدند که این اصلا قابل بخشش نبود و غیر از آن جسارت به ائمه اطهار قلب مردم را به درد آورد و احساس آن‌ها را جریحه‌دار کرد. گرچه همه خسارات وارد شده بحمد خدا جبران شد اما هزینه همه این خسارات را مردم پرداخت کردند.




جهانبین نیوز: در آستانه ۹ دی امسال هستیم ، نقش مردم در این برهه از تاریخ انقلاب که به شدت موضوع نفوذ در ابعاد مختلف مدنظر رهبر معظم انقلاب است چیست؟


سردار محمدسلیمانی: در این رابطه باید مردم بصیرت کافی و لازم داشته باشند و برای جلوگیری از تحقق اهداف بیگانگان و استکبار در کشور باید بصیرت‌افزایی کنیم. مردم آگاه باید با آگاهی کامل همه جنبه‌های نفوذ را بشناسند و هرگز با ناآگاهی وارد فتنه‌های شیطانی نشوند.

جهانبین نیوز: به نظر شما، نفوذ جریانی چگونه شکل می‌گیرد؟

سردار رضامحمدسلیمانی: نفوذ جریانی کار سازمان‌یافته‌ای است که به صورت تشکیلاتی عمل می‌کند و به تعبیر مقام معظم رهبری از دو ابزار پول و مسائل جنسی برای رسیدن به اهداف خود استفاده می‌کند باورهای مردم را مورد هدف قرار داده ارزش‌هایی که برای مردم مهم است را مورد حمله قرار می‌دهد.

نمونه‌هایی از نفوذ جریانی در کشورهای دیگر دیده می‌شود و از آن جمله انقلاب‌های مخملی که در کشورها روی داده همه نشان از نفوذ جریانی است. نفوذ در کشور مسئله مهمی است و این را می‌توان از تکرار ۷۰ مرتبه واژه نفوذ در سخنان رهبر متوجه شد. خوشبختانه در کشور موردی از نفوذ فردی نداریم و این به دلیل عملکرد خوب سیستم امنیتی کشور است اما نفوذ جریانی در حال حاضر جزء اهداف اصلی است و نگاه رهبر بر کشور و تاکید ایشان نشان از اهمیت این موضوع برای کشور دارد و مقابله با آن بستگی به بصیرت و زمان‌شناسی مردم دارد.

جهانبین نیوز: شرایط استان شما در زمان فتنه چگونه بود؟ آن موقع شما در کدام استان بودید. و شرایط آنجا را چگونه ارزیابی می کردید. امروز شرایط استان در حوزه نفوذ چگونه است و آسیب ها و تهدیدها کدامند. چه فرصت هایی دارید؟

فرمانده سپاه قمربنی‌هاشم (ع):
مردم چهارمحال و بختیاری با بصیرت خود در ۸ دی‌ماه ۸۸ یعنی یک روز قبل از ۹ دی احساس وظیفه کرده و در صحنه حضور پیدا کردند و این درحالی بود که براساس پیش‌بینی آن زمان از سوی مسئولین امر و با توجه به سردی و برودت هوا قرار بود حضور مردم نزدیک ساعت ۱۱ صبح انجام گیرد اما مردم ولایت‌مدار و قدرشناس این استان دقیقا با توجه به سردی هوا زن و مرد، پیر و جوان همه بعد از ساعت هشت در خیابان‌ها حاضر شدند و با دقت و مراقبت و ایستادگی وارد صحنه شدند و با شعارهای کوبنده نفرت خود را از تفرقه‌افکنان اعلام کردند. مردم این استان با این اقدام خود حقانیت نظام را به اثبات رساندند و این شایستگی را به نام خود ثبت کرده نشان دادند هرجا نیاز باشد مردم گوش به فرمان ولایت هستند و در همه عرصه‌ها چه جنگ سخت، نرم و نیمه‌سخت وارد عرصه می‌شوند.


انتهای پیام/1026ج

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۸:۴۸:۵۹

3 Jan 2020