۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۶
کد مطلب : ۲۵۳۰۳
مدیر کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری:

در مکتب امام حسین(ع) زندگی یعنی جهاد و مبارزه با استکبار

مدیر کل آموزش و پرورش استان گفت: زندگی یعنی جنگیدن برای سعادت و بهروزی و بزرگ ترین درس امام حسین علیه السلام مبارزه با ظلم و بیداد است؛ اما هر روز و هر زمان شیوه های ظلم و بیداد متفاوت است.
در مکتب امام حسین(ع) زندگی یعنی جهاد و مبارزه با استکبار
به گزارش جهانبین نیوز؛ در صبحگاه دانش آموزان در دبیرستان دخترانه فجر اسلام شهرکرد بهروز امیدی مدیر کل آموزش و پرورش استان با تبریک هفته بسیج دانش آموزی،‌ یاد و خاطره دانش آموزان شهید، مناسبت های یوم الله ۱۳ آبان، روز مبارزه با استکبار جهانی و هفته پدافند غیرعامل را نیز گرامیداشت.

امیدی، گفت: از مکتب اباعبدالله الحسین علیه السلام آموخته ایم که زندگی چیزی جزء عقیده و جهاد نیست. یاد گرفته ایم زندگی یعنی جهاد، مبارزه، دین.

وی، افزود: زندگی یعنی جنگیدن،البته نه جنگیدن با همنوع، بلکه جنگیدن با پلیدی ها، جنگیدن با جهل و نادانی، جنگیدن با هرچه استکبار و استبداد و ظلم و بیداد است.

امیدی، تصریح کرد: یاد گرفته ایم زندگی یعنی جنگیدن برای سعادت و بهروزی و بزرگ ترین درس امام حسین علیه السلام مبارزه با ظلم و بیداد است؛ اما هر روز و هر زمان شیوه های ظلم و بیداد متفاوت است.

وی، گفت: مبارزه با ظلم همیشه این نیست که فکر کنیم یک یزیدی هست و یک حاکمیتی هست و یک شمر. خلیفه ای هست و باید برویم با آنها بجنگیم، که آن هم هست؛ ولی در عصرهای مختلف شکل ها و شیوه های ظلم متفاوت است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان،‌تأکید کرد: امروز چه ظلمی بالاتر از فقر، چه ظلمی بالاتر از توزیع ناعادلانه ثروت و قدرت در جهان، چه ظلمی بالاتر از مناسبات ناعادلانه قدرت در جهان، چه ظلمی بالاتر از تروریسم، چه ظلمی بالاتر از اینکه فقر و فساد جامعه ای را در بربگیرد. همه اینها میدان مبارزه من و شماست.

امیدی، گفت: زندگی یعنی جنگیدن با هر نوع آثاری از پلیدی از درون خود ما گرفته تا جاهای دیگر. مبارزه با نفس، مبارزه با خودخواهی. البته باید برای محبت به یکدیگر و انسانیت ارزش قائل شویم و احترام بگذاریم؛ ولی در مقابل کسانی که به این اصول و وفاداری پایبند نیستند و خوی ستیزه جویی دارند و خوی حمله دارند،‌هیچ زبانی جز زبان قدرت و هیچ زبانی جز زبان سلاح به کار نمی رود.


انتهای پیام/۱۰۲۰ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۰۶:۰۳:۴۶

17 Feb 2020