۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۶
کد مطلب : ۱۸۳۶۴
رئیس کمیسیون چشم‌انداز مجمع تشخیص مصلحت نظام:

60درصد اقتصاد کشور در 6 استان کشور/چهارمحال وبختیاری ازبهره کمی برخورداراست

در حوزه توزیع باید عدالت را ایجاد کرد چراکه ۶۰ درصد اقتصاد کشور در شش استان خلاصه شده و استان‌هایی مانند چهارمحال و بختیاری از بهره کمتری برخوردار شده‎اند.
60درصد اقتصاد کشور در 6 استان کشور/چهارمحال وبختیاری ازبهره کمی برخورداراست
به گزارش خبرنگار جهانبین‌نیوز، محمدابراهیم مداحی، رئیس کمیسیون چشم انداز و امور نخبگان مجمع تشخیص مصلحت نظام بعدازظهر امروز در نشست خبری اعضای کمیته علمی اقتصاد مقاومتی مجمع تشخیص مصلحت نظام با خبرنگاران استان اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی با هدف بهبود شرایط زندگی مردم با سه تکانه اقتصادی بحران‌های منطقه‌ای و بین‌المللی، تحریم‌ها و بلایای طبیعی در تلاش است تا با نگاهی به آمایش سرزمین، استعدادها و ظرفیت‌های
هر منطقه، اقتصاد ملی را شکل دهد.

وی افزود: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی استان‌های کشور را به 9 منطقه تقسیم کرده‌ایم و چهارمحال و بختیاری در کنار استان‌های اصفهان و یزد در منطقه هفتم قرار دارد.

مداحی تصریح کرد: ما طوری برنامه‌‎ریزی کرده‌ایم تا هر استانی هم از یک سو به صورت مجزا به رشد و تولید برسد و هم از سوی دیگر با استان‌های هم منطقه‌ای خود هم‎افزایی کند و منجر به شکل‌گیری اقتصاد ملی شود.

رئیس کمیسیون چشم انداز و امور نخبگان مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به ظرفیت‌های استان، گفت: چهارمحال و بختیاری خط ارتباطی دو استان صنعتی کشور است و از سوی دیگر دارای نیروی انسانی تحصیل‌کرده و فعال است و این می‎تواند در توسعه استان نقش مهمی ایفا کند.

مداحی
با اشاره به برنامه‌های این گروه اعزامی به استان، اظهار کرد: نشست با بخش خصوصی، برگزاری کارگاه، حضور در نشست شورای اداری، دیدار با امام جمعه شهرکرد و نشست با فرماندهان نظامی و انتظامی و پاسخگویی به سوالات خبرنگاران از جمله برنامه‌های این سفر بوده است.

وی بر ضرورت تبدیل اقتصاد مقاومتی به مطالبه عمومی تاکید کرد و افزود: اقتصاد مقاومتی زمانی محقق می‎شود که تبدیل به دغدغه و مطالبه عمومی شود و بخش بزرگی از این امر بر عهده رسانه‌ها و مطبوعات است.

مداحی بر ضرورت توجه به عدالت در توزیع امکانات در استان‌های کشور تاکید کرد و گفت: در حوزه توزیع باید عدالت را ایجاد کرد چراکه ۶۰ درصد اقتصاد کشور در شش استان خلاصه شده و استان‌هایی مانند چهارمحال و بختیاری از بهره کمتری برخوردار شده‎اند.

انتهای پیام/ خ ز/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۰:۰۵:۱۱

14 Jan 2020