۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۷
کد مطلب : ۳۳۸۲۶
هم زمان با ايام نوروز:

​استقبال بي‌نظير بازديدکنندگان از کاخ‌موزه‌هاي چهارمحال و بختياري

معاون ميراث فرهنگي چهارمحال و بختياري گفت: در نوروز امسال استقبال بازديدکنندگان از کاخ‌موزه‌هاي سراسر استان به ويژه موزه مشروطيت و مجموعه تاريخي فرهنگي چالشتر که متعلق به دوره قاجار است بسيار مطلوب و بي‌نظير بوده است.
​استقبال بي‌نظير بازديدکنندگان از کاخ‌موزه‌هاي چهارمحال و بختياري
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از بام ايران خبر ؛ مصطفي هادي پور معاون ميراث فرهنگي چهار محال و بختياري با اشاره به اينکه اين بنا (مجموعه تاريخي فرهنگي چالشتر)توسط خدارحم‌خان رياحي براي دو فرزندش احداث شده عنوان کرد: اين مجموعه خان‌نشين و ارگ حکومتي بوده که در سنوات گذشته از سوي ميراث فرهنگي استان بازسازي و با کاربري موزه‌اي مورد بازديد گردشگران قرار گرفته است که داراي موزه‌هاي آثار سنگي، کار و زندگي و موزه حمام است.

مصطفي هاديپور با اشاره به استقبال گردشگران از ساير آثار تاريخي به ويژه کاخ‌قلعه جونقان افزود: اين اثر متعلق به علي‌قلي‌خان سردار اسعد بختياري است که به صورت کوشک مرکزي و ساختمان‌هاي مجاور در اواخر دوره قاجار ساخته شده است.

وي ادامه داد: اين بنا به صورت باغي با طرح پرديس‌هاي هخامنشي احداث و توسط ميراث فرهنگي مرمت و احيا شد که در سال ۹۳ با کاربري موزه‌اي به عنوان موزه اسناد و يادگار مشروطه شروع به فعاليت کرد وتعدادي از اسناد و اشيا مرتبط با مشروطه از جمله تفنگ، تصاوير و عکس مشروطيت، تنديس سردار اسعد و ... در اين مجموعه براي بازديد عموم به معرض نمايش گذاشته شده است.

لازم به ذکر است که کاخ قلعه جونقان در فاصله ۴۲ کيلومتري از مرکز استان واقع شده که در سال ۵۶ و به شماره ۱۵۴۸در فهرست آثار ملي به ثبت رسيده است .

انتهاي پيام/۵۳۰ب
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۰:۱۱:۵۶

1 Feb 2020