۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۷
کد مطلب : ۳۲۹۰۷
رئيس اداره هواشناسي بروجن خبر داد:

سرعت وزش باد در بروجن به 90 کيلومتر در ساعت رسيد/ميزان بارندگي در سال زراعي جاري 65 درصد کاهش دارد

رئيس اداره هواشناسي بروجن با اشاره به اين که امروز سرعت وزش باد لحضه اي به حدود 90 کيلومتر در ساعت رسيده است، گفت: ميزان بارش سال زراعي جاري در اين شهرستان 65 درصد کاهش دارد.
سرعت وزش باد در بروجن به 90 کيلومتر در ساعت رسيد/ميزان بارندگي در سال زراعي جاري 65 درصد کاهش دارد
به گزارش جهانبین نیوز، نبي ا... بادست در گفتگو با کلار، اظهار داشت: سامانه بارشي که از عصر ديروز وارد استان چهارمحال و بختياري شده به صورت متناوب تا روز يکشنبه در استان فعال خواهد بود.

بادست با اشاره به وزش باد شديد، بارش بارف و باران در پي اين سامانه بارشي، گفت: شدت فعاليت اين سامانه بارشي در مناطق غربي و شمالي استان است.

وي با بيان اين که فعاليت اين سامانه بارشي ساير مناطق استان را هم در بر مي گيرد، گفت: به دليل وزش باد شديد احتمال کولاک برف، کاهش ديد، لغزندگي جاده ها و اختلال در تردد جاده اي هم وجود دارد.

موج دوم بارش اين سامانه از فردا شب آغاز مي شود

بادست با اشاره به اين که موج اول بارش اين سامانه تا عصر امروز خواهد بود، گفت: موج دوم از فردا شب آغاز و تا روز يکشنبه فعاليت خواهد کرد.

وي با اشاره به اين که سرعت وزش باد در بروجن لحضه اي به حدود ۹۰ کيلومتر در ساعت رسيده است، گفت: کساني که قصد مسافرت به مناطق برف گير و کوهستاني را دارند تجهيزات لازم به همراه داشته باشند و از توقف در مسير رودخانه ها و مسيل ها به دليل احتمال آب گرفتگي به ويژه در نيمه جنوبي استان و شهرستان بروجن به سمت لردگان پرهيز کنند.

رئيس اداره هواشناسي بروجن تاکيد کرد: در ارتفاعات به دليل احتمال رعد و برق تمهيدات لازم بايد انديشديده شود.

بادست با اشاره به اين که فعاليت اين سامانه تا اين لحظه در شهرستان بروجن خفيف و پراکنده بوده است، گفت: بارش ها از اول سال زراعي(مهرماه) تا به اکنون در اين شهرستان حدود ۹۰ ميلي متر بوده که نسبت به مشابه سال گذشته تغييري نداشته اما نسبت به ميانگين بلند مدت ۲۵ درصد کاهش داشتيم که در ساير نقاط شهرستان ايستگاه بلداجي و آورگان به همين اندازه است.

ميزان بارندگي در سال زراعي جاري ۶۵ درصد کاهش دارد

وي با بيان اين که تاکنون حدود ۳۵ درصد بارش سال زراعي را دريافت کرديم، افزود: ميزان بارش در شهرستان بروجن ۶۵ درصد نسبت به يک سال زراعي کامل منفي بوده است.

بادست گفت: اميدواريم در ماه بهمن و اسفند بارش ها جبران شود ولي در مجموع پيش بيني اين است که بارش ها کمتر ازحد نرمال خواهد بود.

وي در پايان به موضوع تغيير اقليم، کم آبي، لزوم صرفه جويي و مديريت منابع آب تاکيد کرد.

انتهاي پيام/۵۴۰ ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۶:۵۷:۴۷

2 Jan 2020