۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۵
کد مطلب : ۲۲۲۸۴
رئيس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي استان:

برگزاري برنامه گراميداشت ارتحال امام راحل با آداب و رسوم خاص بومي و محلي در استان چهارمحال و بختياري

رئيس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي استان گفت: مراسم بزرگداشت ارتحال امام خميني(ره) در مناطق عشايري با سبک، آداب و رسوم خاص بومي برگزار مي شود.
برگزاري برنامه گراميداشت ارتحال امام راحل با آداب و رسوم خاص بومي و محلي در استان چهارمحال و بختياري
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از مشکات برین، علي گرجي رئيس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي استان با اشاره به اينکه برنامه گراميداشت ارتحال امام (ره) در چند محور در چهارمحال و بختياري برگزار مي شود، اظهارکرد: هر محور اين برنامه ها مختص يک شهرستان است.

وي ادامه داد: برنامه هاي گراميداشت ارتحال امام خميني(ره) در شهرستان بروجن بر تجليات رهبري امام خميني(ره) در امام خامنه‌اي (مدظله‌العالي) و تبيين محكمات ديدگاه‌هاي امام خميني(ره) در فارسان و تبيين ويژگي‌هاي مديريتي امام خميني(ره) و امام خامنه‌اي(مدظله‌العالي) در اردل و برنامه هاي گراميداشت ارتحال امام خميني(ره) در شهرستانهاي لردگان، کوهرنگ و کياربه ترتيب با محورهاي رمز و راز رهبري حضرت امام خميني(ره)، تبيين انديشه‌هاي سياسي و استكبارستيزي امام خميني(ره)، ولايت مطلقه فقيه، يادگار ارزشمند امام خميني(ره) برگزار مي شود.

مسئول کميته مراسم ستاد ارتحال امام(ره) در استان ادامه داد: اين برنامه در شهرستان بن با محوريت امام خميني(ره) احياگر فرهنگ مهدويت و در شهرستان سامان امام خميني(ره)، احياگر اسلام ناب محمدي(ص) برگزار مي شود.

وي با اشاره به اينکه اين مراسم در مناطق عشايري با سبک، آداب و رسوم خاص بومي برگزار مي شود بيان کرد: حضور مردم با لباس محلي در مراسم ارتحال امام(ره) نشان از حضور بومي، محلي مردم است.

رئيس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي چهارمحال و بختياري ادامه داد: حضور نمادين مردم بختياري در سياه چادرها در سالگرد امام(ره) بسيار حائز اهميت است و در سال هاي گذشته بازتاب خوبي در کشور داشت.

گرجي بيان کرد:در سالگرد امام(ره) فضايي در کشور به برکت اين ايام فراهم مي شود که ما به سيره امام(ره) مي پردازيم و اين کار ۲سال است که در استان با برنامه ريزي انجام مي شود.

رئيس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي استان با اشاره به تقارن ايام ارتحال امام(ره) با نيمه شعبان اظهار کرد: بايد آرمان امام(ره) در تقابل با روز نيمه شعبان و ظهور ايشان موثر باشد که برنامه‌ريزي لازم براي بهره‌گيري از اين فضاي معنوي براي تبيين سيره امام(ره) درتقارن ايام ارتحال با نيمه شعبان انجام شده است.

وي با اشاره به اينکه مراسم ارتحال امام(ره) يک رويداد نيست بلکه فرآيندي است که در آن وحدت جامعه اسلامي بايد در نظر گرفته شود گفت: با توجه به اينکه امام (ره) محور وحدت همه گروه هاي سياسي بودند و رمز شکست استکبار را وحدت جامعه اسلامي مي دانست بنابراين وقتي از مردم مظلوم دفاع مي کنيم در واقع از ديدگاه امام(ره) دفاع مي کنيم.

رئيس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي چهارمحال و بختياري در مورد ارتباط مراسم ارتحال امام(ره) با شعار سال، گفت: امام (ره) در عين حال به خيلي از مسئولين انتقاد داشتند ولي حمايت همه جانبه از مسئولين هميشه در سر لوحه برنامه هاي ايشان قرار داشت.

وي ادامه داد: امام(ره) احياگر اسلام نابي است که جوانان در کشورهاي اروپايي عاشق ايشان هستند، ثمرات و برکات امام(ره) در اتفاق ۱۵ خرداد وجود دارد به طوري که آثار و نتايج اين قيام نتيجه خوبي براي انقلاب ما دارد.

گرجي در پايان خاطر نشان کرد: آنچه که برگزار مي شود همه در راستاي همدلي و وحدت جامعه اسلامي با سيره امام(ره) است.



انتهاي پيام1020ج /۵۳۰م
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۴ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۵:۰۲:۱۸

24 Jan 2020