۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۱
کد مطلب : ۱۸۵۹۴
مديرکل صنعت، معدن و تجارت استان:

واگذاری طرح مجتمع فولاد سفيد دشت به فولاد مبارکه اصفهان/ ضرورت حفظ منافع استان دراین واگذاری

مديرکل صنعت معدن و تجارت استان چهارمحال و بختياري از واگذاري طرح مجتمع فولاد سفيددشت به صنايع فولاد مبارکه خبر داد.
واگذاری طرح مجتمع فولاد سفيد دشت به فولاد مبارکه اصفهان/ ضرورت حفظ منافع استان دراین واگذاری
به گزارش جهانبین‌نیوز به نقل از مشکات برين، سيدنعيم امامي در خصوص واگذاري مجتمع فولاد سفيددشت به صنايع فولاد مبارکه گفت: در سفر اخير رياست جمهوري به استان طرح فولاد سفيد‌دشت به نسبت سهم ۶۵ درصدي به فولاد مبارکه و سهم ۳۵ درصد ديگر آن به سازمان ايميدرو واگذار شده است.

وي افزود: مجتمع فولاد سفيددشت جزء ۷ طرح فولادي کشور است که اين طرح پس از بهره‌برداري، سالانه يک ميليون تن شمش آهن و فولاد خواهد داشت و بهره‌برداري از اين طرح بزرگ استاني گام موثري در حل معضل بيکاري استان خواهد بود که قابليت افزايش تا ۲ ميليون تن توليد را نيز دارا است.

سيدنعيم امامي اظهار داشت: اين طرح با مشکلات مالي روبرو شد و چون مبلغ سرمايه گذاري بالا است با تنظيم توافقنامه مجبوربه واگذاري اين طرح به صنايع فولاد مبارکه شديم.

امامي با اشاره به تاکيد وزير صنايع و معادن بر روي اشتغال مجتمع فولاد سفيد دشت، افزود: بنا به تاکيد وزير در اين توافقنامه مقرر شد نيروي انساني از استان چهارمحال و بختياري جذب شود و صادرات از گمرک استان انجام شود.

وي با اشاره به مسئله تامين آب، گاز و برق مورد نياز اين طرح از استان، خاطرنشان کرد: بر اين اساس مديريت این مجتمع بر عهده استان است و مقرر شده است ماليات در استان پرداخت شود و تامين مالي و حقوق کارکنان با نظارت استان صورت گيرد.

وي اعلام کرد: در زمينه تامين آب موردنياز طرح مجتمع فولاد سفيد دشت، ۶۰ کيلومتر خط انتقال آب از سد چغاخور تا محل طرح مي باشد و در ارتباط با تامين گاز نيز از خطوط سراسري گاز که در فاصله يک کيلومتري طرح قرار گرفته استفاده شده است و در زمينه تامين برق نيز پست ۴۰۰ کيلو ولت براي تامين توان ۱۴۰ مگاوات مورد نياز طرح در نظر گرفته شده است.

مديرکل صنعت، معدن و تجارت استان چهارمحال و بختياري گفت: اين کارخانه در بخش فولادسازي ۳۸ درصد و در بخش احيا حدود ۸۰ درصد پيشرفت فيزيکي دارد.

وي افزود: با بهره برداري از اين طرح زمينه اشتغال مستقيم و غيرمستقيم ۹ هزار نفر در استان چهارمحال و بختياري فراهم مي شود و ۱۰ درصد به توليد فولاد كشور اضافه خواهد شد.

امامي ادامه داد: پيش‌بيني شده است اين مجتمع در سال ۹۴ افتتاح و فاز دوم مجتمع فولاد چهار محال و بختياري سال ۹۵ و فاز سوم نيز در سال ۹۶ به بهره‌برداري برسد.

وي ادامه داد: با بهره‌برداري از اين مجتمع سالانه يك ميليون تن فولاد خام توليد مي‌شود که نورد هم در کنار آن اضافه خواهد شد.

مديرکل صنعت، معدن و تجارت استان چهارمحال و بختياري در بخش ديگر سخنان خود گفت: همچنين صنايع فولاد مبارکه ۶۶ درصد سهام ورق خودرو چهارمحال و بختياري و بقيه سهام را کارخانه خودروسازي سايپا خريدار کرده که در اين خط هم مي‌توانيم توليد ۳۰۰ هزار تن محصول را نهايي کنيم.

وي، با بيان اينکه شرکت ورق خودروي استان چهارمحال و بختياري، توليدکننده ورق گالوانيزه خاص استفاده در صنعت خودروسازي است اظهار داشت: در سال جاري بيش از ۶۰ هزار و ۳۳۲ تن ورق خودرو در اين شرکت توليد و روانه بازار شده است.

لازم به توضيح است، طرح مجتمع فولاد سفيد دشت در فاصله ۳۵ کيلومتري جاده شهرکرد به بروجن قرار دارد که مراحل اجرايي احداث اين واحد صنعتي از سال ۸۶ در اين شهرستان در دستور کار قرار گرفته است و این طرح برای 850 نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد می‎کند و مجتمع ورق خودرو گالوانيزه استان، در سال ۸۸ در منطقه صنعتي سفيد دشت از توابع شهرستان بروجن به بهره‌برداري رسيد و اين صنعت براي ۲۷۰ نفر به صورت مستقيم شغل ايجاد کرد.

منطقه صنعتي سفيد دشت در ۴۰ کيلومتري مرکز استان چهارمحال و بختياري واقع است.

انتهاي پيام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۶:۰۷:۵۲

8 Jan 2020