۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۷:۵۲
کد مطلب : ۱۳۲۱۸
شوراي سالمندان استان:

صدور كارت منزلت سالمندان، جزو برنامه هاي اولويت دار بهزيستي قرار گرفت

مراحل صدور كارت منزلت سالمندان با هدف آسان شدن خدمات رساني به اين قشر از جامعه جزو برنامه هاي اولويت دار بهزيستي قرار گيرد.
صدور كارت منزلت سالمندان، جزو برنامه هاي اولويت دار بهزيستي قرار گرفت
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از مشکات برین بام ایران، معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار چهارمحال و بختياري در شوراي سالمندان استان گفت: طرح جامع سالمندان تا نيمه نخست سال آينده تهيه مي شود.

خدابخش مرادي تأكيد كرد: در اين طرح مشكلات دارو و درمان، بيمه، بيمه تكميلي، رفاه، ورزش، مسايل اجتماعي و تفريح سالمندان به طور كامل از سوي سازمان بهزيستي و با همكاري دستگاه هاي اجرايي مربوطه مورد بررسي قرار مي گيرد.

وي ارائه برنامه هاي دستگاه هاي اجرايي چهارمحال و بختياري براي تكريم سالمندان در سال ۱۳۹۳ را ضروري برشمرد و افزود: شهرداري شهركرد و شهرداري هاي مراكز شهرستان ها موظف شدند تا پايان خرداد سال آينده نسبت به اختصاص قسمتي از بوستان ها به سالمندان و تجهيز آن قسمت به وسايل رفاهي و ورزشي اقدام لازم را انجام دهند.

مرادي سالمندان را قشر گرامي و بزرگوار جامعه اعلام و تصريح كرد: يكي از ويژگي هاي جمعيتي ايران جمعيت سالمند بوده كه توجه ويژه به آن از اهميت بسزايي برخوردار است.

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار چهارمحال و بختياري گفت: همزمان با روز و هفته گراميداشت سالمندان، بايستي به نحو شايسته از كارمندان و بازنشستگان سالمند تجليل شود.

مرادي افزود: از ابتداي سال آينده هزينه درماني و دارويي تمامي سالمندان بي بضاعت شهري چهارمحال و بختياري اعم از زيرپوشش و غير زيرپوشش از سوي كميته امداد امام خميني (ره) استان حمايت مي شود.

معاون سياسي امنيتي و اجتماعي استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره به وجود شش ميليون سالمند در كشور گفت: از اين تعداد ۶۸ هزار و ۵۲۹ تن در استان بوده كه هزار و ۴۲۴ تن در مراكز سالمندان ساماندهي، سه هزار و ۵۰۰ تن بازنشسته، ۲۱ هزار تن زيرپوشش كميته امداد امام خميني (ره)، پنج هزار و ۲۶۶ تن زيرپوشش تأمين اجتماعي و بقيه در دستگاه هاي اجرايي استان هستند.

از وجود ۱۵ مركز نهگداري سالمندان در چهارمحال و بختياري خبرداد و اظهارداشت: از مجموع سالمندان ساماندهي شده در مراكز نگهداري، ۱۷۵ تن در مراكز شبانه روزي، ۷۱۰ تن در مراكز روزانه و ۴۵۰ تن در خانه از سوي گروه سيار خدمت رساني مي شوند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۸:۰۶:۳۶

12 Jan 2020