۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۹
کد مطلب : ۲۹۴۴۰
ياداشت/

ايران بايد به ترکيه کمک کند؟

باحضور و قدرت دو کشور چون ترکيه و ايران توان ايجاد آرام کردن منطقه، کمک به عراق و سوريه و براي خروج از بحران داعش و توان زير چتر گرفتن اين دو کشور و افغانستان را پيدا خواهند کرد.
ايران بايد به ترکيه کمک کند؟
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از پايگاه خبري تحليلي کوهرنگ خبر، بعد از آنکه دولت اردوغان دچار کودتا شد سوال بود که ايران چه نقشي مي‌تواند داشته باشد؟ آيا ايران بايد به دولت فعلي ترکيه کمک کند؟

تمام اين درگيري‌ها به خاطر چهار کشور حياتي که در تمامي حرکت‌هاي قتصادي، سياسي، راهبردي، نظامي و... نقش  انکارناپذير دارند عبارتند:افغانستان، ايران، عراق، سوريه بود.

دلايل متعددي هم دارد ازجمله، معادن غني، منابع نفت و گاز سرشار، جغرافيايي استراتژيکي، دسترسي آسان به سه قاره، وجود نصف نقاط حساس ترانزيت که به شريان اقتصاد زمين  معروف هستند و... .

تمام قدرت‌های دنيا بعد جنگ جهاني دوم رشد داشتند ولي اين کشورها روند معکوس داشتند و سياست کلي تا به امروز اين قدرت‌ها، جلوگيري از قدرتمند شدن کشورهاي خاورميانه است که با حربه‌اي چالشي چون انشعاب و تفرقه و دشمني مذهبي، تجزيه کشورهای بزرگ و ايجاد کشورهاي تابع، رواج فساد اخلاقي، تزريق خرافات، از بين بردن فرهنگ و تاريخ، جنگ‌هاي زرگري که با نيش بيرون آسيا است، ايجاد حکومت‌هاي تابع ابرقدرت‌ها و... .

ترکيه ده‌ها سال لاييک بود و حال که تغيير در سياست کلي داده با ترويج اسلامي باز تابع ليبرال‌ها چندين مرتبه از طرف لاييک‌ها با کودتا روبرو شد و اين نفس آخر لاييک‌ها در ترکيه بود که اگر شکست بخورند پاکسازي شروع مي‌شود  و گام بعد ليبرال‌زدايي حکومت از ليبرال‌های اسلامي و زمينه حکومتي مشابه عثماني شکل عملي مي‌گیرد.

اصل مطلب تشکيل حکومت اسلامي هست و ايران با قدرت گرفتن حکومت اسلامي مثل عثماني در کنار خودش هم قدرتمند تر و هم پرنفوذتر مي‌شود و هم يک گام به طرف ابراز وجود قدرت خاورميانه به دنيا رو دارد که از نفوذ ابرقدرت‌ها جلوگيري کند و با اين کار نبض دنيا رو در دست بگيرد.

ايران هم براى حفظ منافع خودش اطمينان داشته باشد و هر طور شده به ترکيه کمک کند.

 در نهايت باحضور و قدرت دو کشور چون ترکيه و ايران توان ايجاد آرام کردن منطقه، کمک به عراق و سوريه و براي خروج از بحران داعش و توان زير چتر گرفتن اين دو کشور و افغانستان را پيدا خواهند کرد.
 
ياداشت: امين صالحي
 
انتهاي پيام1026ج/610ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۱:۳۰:۳۲

12 Jan 2020