۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۶
کد مطلب : ۷۸۷۱

نقش آیت‌الله‌ خامنه‌ای در جنگ کتاب شد

کتاب «شورای عالی دفاع به روایت مطبوعات» و تبیین نقش آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای در جنگ منتشر شد.
نقش آیت‌الله‌ خامنه‌ای در جنگ کتاب شد
به گزارش جهان بین نیوز، کتاب «جنگ ایران و عراق: شورای عالی دفاع به روایت مطبوعات» به تازگی چاپ شده و در بخش عمده آن، به تبیین نقش مقام معظم رهبری، رییس این شورا در دوران دفاع‌ مقدس، پرداخته شده است.

متن جلسات، تصمیمات و مصوبات شورای عالی دفاع در دوران جنگ، از مطبوعات کثیرالانتشار داخلی و خارجی گزینش و جمع‌آوری شده است. ترتیب کتاب بر اساس سال وقوع حوادث است. مجموعه جلسات، تصمیم‌گیری‌ها و مصوبات این شورا از آغاز تا پایان جنگ‌تحمیلی، به همت منصور کمالی در ۹ فصل تنظیم شده و در ابتدای هر فصل، چکیده‌ای از اهم مباحث و تصمیمات شورا در هر سال آمده است.

مقدمه کتاب «جنگ ایران و عراق: شورای عالی دفاع به روایت مطبوعات» به معرفی سیر تاسیس تا تکوین این شورا اختصاص دارد: «فصل سیزدهم قانون اساسی و اصل ۱۷۶، مصوب سال ۱۳۵۸ به شرح وظایف شورای عالی امنیت ملی مبنی بر تامین منافع ملی و پاسداری از انقلاب اسلامی و تمامیت ارضی و حاکمیت ملی اختصاص دارد. مطابق این اصل، وظایف این شورا که رییس‌جمهور آن را برعهده دارد، عبارت‌اند از: تعیین سیاست‌های دفاعی – امنیتی کشور در محدوده سیاست‌های کلی تعیین‌شده از طرف مقام رهبری، تعیین فعالیت‌ها سیاسی، اطلاعاتی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی با تدابیر کلی دفاعی – امنیتی و بهره‌گیری از امکانات مادی و معنوی کشور برای مقابله با تهدیدهای داخلی و خارجی. اعضای شورای مذکور عبارت‌اند از: روسای قوای سه‌گانه، رییس ستاد فرماندهی کل نیروهای مسلح، مسؤول امور برنامه و بودجه، دو نماینده به انتخاب مقام رهبری، وزرای امور خارجه، کشور، اطلاعات و حسی مورد وزیر مربوط و عالی‌ترین مقام سپاه و ارتش.»

روزنامه کیهان در تاریخ بیست‌وششم مرداد سال ۱۳۶۷، این‌گونه گزارش داده است: «آیت‌الله خامنه‌ای رییس شورای عالی دفاع در جریان بازدید از مواضع و استحکامات رزمندگان در مناطق عملیاتی جنوب، صبح دیروز اعلام کرد: ما قطعنامه ۵۹۸ شورای امنیت را به طور کامل پذیرفته‌ایم و هیچ تجزیه و تفکیکی را در این قطعنامه نمی‌پذیریم. رییس‌جمهور یادآور شد: دشمن ممکن است با اتکای به نیروی نظامی، عقب‌نشینی نیروها، تثبیت مرزها، کمیته تشخیص متجاوز و دیگر بندهای قطعنامه را بخواهد عقب بیندازد و در اجرای قطعنامه کارشکنی داشته باشد. ما مشت دشمن را باید با مشت محکم‌تری پاسخ گوییم. وی همچنین با اشاره به اجرای کامل بندهای قطعنامه گفت:‌ ما بویژه در مورد تشکیل کمیته تشخیص متجاوز اصرار داریم، زیرا با متجاوز کارهای بسیاری داریم...»

کتاب «جنگ ایران و عراق: شورای عالی دفاع به روایت مطبوعات» در قطع رقعی و ۴۶۴ صفحه، با شمارگان ۲۰۰۰ نسخه و قیمت ۱۴ هزار تومان، توسط انتشارات صفحه جدید به چاپ رسیده است.
مرجع : خبرگزاری ايسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۰:۱۱:۲۷

23 Jan 2020