۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۷
کد مطلب : ۵۷۲۱۱
فرماندار شهرستان فارسان خبر داد:

افتتاح اولين مجموعه دانش‌بنيان پژوهشکده طيور در جونقان

فرماندار شهرستان فارسان گفت: اولين مجموعه دانش‌بنيان پژوهشکده طيور کشور ذيل دانشگاه شهرکرد در بخش جونقان تا آخر ارديبهشت‌ماه سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.
افتتاح اولين مجموعه دانش‌بنيان پژوهشکده طيور در جونقان
سید هادی صالحی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«جهانبین نیوز»، اظهار کردذ:   افتخار دارم به‌عنوان خدمتگزار مردم اعلام کنم که در بخش جونقان اقدامات خوبی صورت گرفته است.

وی به سالن بوکس جونقان اشاره داشت و افزود: افتتاح سالن بوکس جونقان به‌عنوان اولین سالن بوکس استاندارد در استان و تجهیز کامل آن و توانایی برگزاری مسابقات ملی پس از ۱۸ سال که تاکنون چندین مسابقه هم در آن برگزارشده است.

صالحی به پژوهشکده طیور در بخش جونقان هم اشاره‌ای داشت و بیان کرد: اولین مجموعه دانش‌بنیان پژوهشکده طیور کشور ذیل دانشگاه شهرکرد در بخش جونقان تا آخر اردیبهشت‌ماه سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد که در بخش تولید تخم‌مرغ درمانی جهت تولید واکسن، فعالیت خود را آغاز می‌کند که اعتبارات آن از سفر دوم ریاست محترم جمهور و اعتبارات وزارت علوم تأمین‌ شده است.

صالحی به مجموعه آب‌معدنی در بخش جونقان هم اشاره‌ای داشت و اظهار داشت: اولین مجموعه تولید آب‌معدنی متعلق به جمعیت هلال‌احمر در کشور با اعتبار حدود یک‌صد میلیارد تومان تا پایان اردیبهشت‌ماه به بهره‌برداری می‌رسد.

وی عنوان داشت: در فاز اول آن حدود ۵۰ اشتغال مستقیم و در فاز دوم تکمیلی آن‌هم 100 نفر اشتغال مستقیم دارد که در سفر ریاست محترم جمهور این کارخانه تمامی فرآیندهای حقوقی و قانونی خود را به اتمام رسانده است و مبلغ ۲۰ میلیارد تومان آن اسفندماه سال گذشته واریز شد.

وی گفت: این کارخانه تولید آب‌معدنی در شهر گوشه از بخش جونقان که تفاهم‌نامه آن در حضور ریاست محترم جمهور منعقد و با پیگیری‌های متعدد عملیاتی و اجرا شد، با واگذاری ۶ هزار متر زمین در کنار این کارخانه از طرف پزشکان محترم و دلسوز این شهرستان که از آب زائد این کارخانه جهت آبیاری این زمین‌ها باهدف ایجاد گیاهان دارویی و ایجاد گلخانه نیز در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: در مرحله اول ۷۰ میلیارد تومان برای خرید و ۳۰ میلیارد دیگر آن جهت اضافه نمودن خط‌های تولیدی بعدی، آزمایشگاه و دیگر امکانات آن اختصاص یافت.

انتهای خبر / ‏۵۳۰پ
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳

ساعت:

۰۸:۳۱:۳۳

16 Apr 2024