۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۷
کد مطلب : ۵۶۰۷۶
خطیب نماز جمعه لردگان:

امر به معروف و نهی از منکر یک وظیفه عمومی است

امام جمعه لردگان گفت: امر به معروف و نهی از منکر وظیفه عمومی مردم است و هیچکس حق ندارد مانع فعالیت آمران به معروف و ناهیان از منکر شود ، هر فرد مانع، باید تنبیه و مجازات شود.
امر به معروف و نهی از منکر یک وظیفه عمومی است
به گزارش خبرنگار « جهانبین نیوز » ،  حجت الاسلام و المسلمین یدالله رحمانی خطیب نماز جمعه لردگان با اشاره به موضوع ثابت مهدویت گفت: امت اسلامی برای تحقق حادثه ارزشمند ظهور باید نسبت به وفای به عهد و پیمان خود مقیدترین باشد و ایمان به وفای به عهد پروردگار عالم را به تمام و کمال داشته باشد.
 
وی افزود: بزرگترین نشانه صداقت انسان وفاداری به عهد و پیمان خود، آمادگی برای تقدیم همه هستی‌اش در تحقق وعده‌ها و قرارها، اعتقادات و ایمان به ارزش‌هایش هست.
 
خطیب نماز جمعه لردگان تصریح کرد: اینکه انسان در آغاز خلقت و در عالم تکوین در مقابل پروردگارش متعهد گردید خداپرست باشد و در اثنای زندگی و بلوغ با پذیرش اسلام در عالم تشریع، عهد و پیمان خودش را حتمی کرد، باید در فرجام زندگی و پایان عمر خود را هم به زیباترین شکل به تعهداتش گره بزند.
 
حجت الاسلام رحمانی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته لردگان گفت: تقدیر و تشکر می‌کنم از همه مردم مومن و مسئولین عزیز که در خصوص تشییع شهدای گمنام زحمت کشیدند و توصیه به تکریم و تجلیل از حضورشان را داریم و همچنین مراقب میهمانان ناشناس و زائرین غریبه شهدای گمنام باشیم ، خانواده‌هایی هستند که شاید عزیزشان همین شهدای گمنام دفن شده در منطقه ما باشد.
 
وی با اشاره به  ناتوانی‌های آمریکا در مقابل انصارالله یمن گفت : محکومیت ائتلاف شکست خورده قبل از ایجاد آمریکا و قدرت‌های شرور جهان برای به قول خودشان رفاه در دریای سرخ در مقابله با انصارالله یمن ، یک کشور در محاصره جنگ زده با حداقل امکانات، آنچنان زندگی دنیایی را بر استکبار جهانی تنگ کرده‌اند که کاسه گدایی به دست گرفته از کشورها خواهش و التماس می‌کند به من کمک کنید تا در مقابل یمنی‌ها از کشتی‌هایم محافظت کنم. ننگ بر شمای زبون و خوار و ننگ بر کسانی که امثال شما را ابرقدرت می‌نامیدند.
 
رحمانی در رابطه با اجرای قانون حجاب اظهار داشت : تشکر از موضع گیری درست وزیر محترم کشور در مقابل حاشیه سازان اجرای قانون حجاب، عکسبرداری از افراد بی‌حجاب و شناسایی متخلفین این ناهنجاری و فساد، همانند عکسبرداری از رانندگان، خودروهای متخلف، دزدان مغازه‌ها و منازل مردم است که مجازات آنها عادی و قانونی است.
 
وی افزود : امر به معروف و نهی از منکر وظیفه عمومی مردم است و هیچکس حق ندارد مانع فعالیت آمران به معروف و ناهیان از منکر شود ، هر فرد مانع، باید تنبیه و مجازات شود.
 
حجت الاسلام رحمانی در پایان گفت : اگرچه وضعیت حجاب در شهرستان ما نگران کننده نیست ولی برای پوشش و صیانت نوجوانانمان در سطح شهرستان و جذب آنان و توجیه و پیشگیری آنها  اقداماتی را آغاز کرده‌ایم و در این هفته با سازماندهی ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر این اقدامات فرهنگی به خصوص گسترش امر به معروف زبانی که باید اولویت عموم مردم ما باشد، فعال‌تر خواهد شد و همچنین گشت ارشاد مسئولین و ادارات و مراکز عمومی به خصوص در ناهنجاری‌های اجتماعی و رعایت حجاب و حسن خدمتگزاری به مردم فعال‌تر خواهد شد و در تشویق مدیران موفق در این حوزه در نماز جمعه اقدام خواهیم نمود.
 
انتهای پیام / 630 ل
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۱ دی ۱۴۰۲

ساعت:

۱۵:۵۹:۱۸

22 Dec 2023