۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۰۶:۳۳
کد مطلب : ۵۶۰۱۹
معاون سیاسی امنیتی استاندار چهارمحال و بختیاری خبرداد:

نیمه دوم دی، زمان اعلام نتایج نهایی بررسی صلاحیت داوطلبان مجلس

معاون سیاسی امنیتی استاندار چهارمحال و بختیاری نیمه دوم دی را زمان اعلام نتایج نهایی صلاحیت داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی در هیئت نظارت استان اعلام کرد.
نیمه دوم دی، زمان اعلام نتایج نهایی بررسی صلاحیت داوطلبان مجلس
حسین میرزایی در گفتگو با خبرنگار «جهانبین نیوز»، اظهار کرد: برابر قانون نتایج نهایی بررسی صلاحیت داوطلبان در هیئت نظارت استان نیمه دوم دی ماه اعلام خواهد شد.

وی تصریح کرد: چهار واژه داوطلب، نامزد یا کاندیدا، منتخب و نماینده در ادبیات انتخابات رایج است که در قانون جدید یک واژه متقاضی داوطلبی نیز وجود دارد و مربوط به مرحله پیش ثبت نام می‌باشد.

وی افزود: قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، محدوده زمانی و روش تبلیغات را بصورت صریح و شفاف مشخص نموده و هرگونه تبلیغات از نوع مستقیم یا غیر مستقیم خارج از تصریح قانون ممنوع است.

رئیس ستاد انتخابات استان اظهار کرد: برابر قانون برنامه‌ای برای تبلیغات در صدا و سیما، فضای مجازی و دیگر فضاهای تبلیغاتی برای نامزدها در نظر گرفته می‌شود. و زمان و روش این تبلیغات باید منطبق بر قانون باشد. همچنین فعالیت احزاب قوانین مشخصی دارد که احزاب بر اساس آن عمل می‌کنند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: قانون شفافیت و نظارت بر تأمین منابع مالی تبلیغات انتخابات در سال ۹۸ به تصویب رسیده است. بر طبق این قانون کلیه فعالیت‌های تبلیغاتی در سامانه مالی انتخابات ثبت، ضبط، پایش و نظارت می‌شود. از ۱۵ دیماه پیامکی از طرف وزارت کشور برای نامزدها ارسال خواهد شد که با یک نام کاربری و رمز بتوانند وارد این سامانه شوند و در آن‌جا کلیه امور مربوط به انتخابات در حوزه مالی، مشخص است.

حسین‌میرزایی بیان داشت: بر طبق قانون شفافیت، هزینه‌ها در چهار محور هزینه راه اندازی ستاد انتخابات، هزینه تجمع عمومی، هزینه تبلیفات مجاز و هزینه حق الزحمه عوامل اجرایی دسته بندی می‌شوند، بر اساس ماده ۷ قانون شفافیت یک حساب وارد می‌شود که مربوط به تبلیغات انتخاباتی است و با ورود دقیق همه اطلاعات مالی در سامانه، پایش به صورت مداوم صورت گرفته و تخلفات بلافاصله گزارش خواهند شد.

رئیس ستاد انتخابات استان اظهار کرد: بر اساس قانون، حداقل هزینه هر نامزد در حوزه انتخابیه می‌بایست توسط وزارت کشور تعیین شده و در هیئت مرکزی نظارت تأیید شود. با تدابیری که برابر قانون صدا و سیما اتخاذ نموده و همچنین سایر بسترهای قانونی برای تبلیغات انتخاباتی همه این‌ها کمک می‌کند که هزینه تبلیغات کاهش یابد و عدالت انتخاباتی در تبلیغات صورت بگیرد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری در پایان گفت: بنده مکرر عرض کرده‌ام و مجدداً تاکید می‌کنم تمام کسانی که در امر مهم برگزاری انتخابات نقش دارند با نصب العین قرار دادن تقوا و عمل به مر قانون با رعایت بی طرفی کامل از رأی مردم به عنوان حق الناس صیانت نمایند و همچنین داوطلبان فعلی و نامزدهای آتی رعایت جدی موارد قانونی را سرلوحه کار خود قرار دهند.

انتهای خبر/1020ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۲

ساعت:

۰۸:۴۸:۱۶

18 Dec 2023