۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۰
کد مطلب : ۵۵۹۲۷
امام جمعه شهرکرد:

حقوق بشر اسلامی جایگزین حقوق بشر آمریکایی شود

امام جمعه شهرکرد گفت: آنچه امروز مورد درخواست کشورهای مسلمان وجود دارد این است که حقوق بشر اسلامی جایگزین حقوق بشر آمریکایی شود.
حقوق بشر اسلامی جایگزین حقوق بشر آمریکایی شود
به گزارش جهانبین نیوز، حجت الاسلام والمسلمین محمد علی نکونام در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اظهار کرد: در اصل نامگذاری روزی به نام دفاع از حقوق بشر، رسوایی بزرگ برای مدعیان حقوق بشر از جمله آمریکا به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه  کشورهای مدعی دفاع از حقوق بشر نه تنها از این حقوق دفاع نمی‌کنند بلکه در عمل با شعار دفاع از حقوق بشر، این حقوق را بر سر ملت‌ها می‌زنند و آن‌ها را به جان هم انداخته و نابود می‌کنند تصریح کرد: مدعیان دفاع از حقوق بشر به بهانه دفاع آن، اقدام تخریب و جنگ افروزی در جهان می‌کنند و موجب آوارگی و کُشتار وحشیانه کودکان و زنان می‌شوند.

حجت الاسلام نکونام بیان داشت: کشورهای استکباری و مدعی فقط با حرف و مانورهای تبلیغاتی ادعا می‌کنند که مدافع حقوق بشر هستند، آنچه امروز مورد درخواست کشورهای مسلمان وجود دارد این است که حقوق بشر اسلامی جایگزین حقوق بشر آمریکایی شود.
 
وی با اشاره به مناسبت‌های پیش رو اذعان داشت: از ۲۰ آذر یک هفته به نام هفته قرآن، عترت و نماز نام‌گذاری شده است، قرآن کتاب زنده، نجات‌بخش، اعتلا بخش و هدایت‌گر است که با گوشت و پوست ما عجین شده و ظرفیت زیادی دارد.

حجت الاسلام نکونام به دهه فاطمیه نیز اشاره کرد و گفت: باید از سبک زندگی حضرت زهرا (س) درس گرفت و نقش آن حضرت  را در تحکیم پایه ولایت برای جامعه تبیین کرد.

وی همچنین به ۱۹ آذر سالروز تاسیس شورای عالی انقلاب فرهنگی به فرمان امام راحل اشاره کرد و گفت: گزارشی که  منتشر شده بیانگر کارها و گام‌های مهم برداشته شده این شورا در بخش فرهنگی است.

حجت الاسلام نکونام خاطر نشان کرد:  ۲ هزار و ۷۰۰ مصوبه در هدایت حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، علمی و فناوری را از مهمترین دستاوردهای شورای عالی انقلاب فرهنگی است که مهمترین مشکل اجرای مصوبه‌ها است که باید زمینه اجرای این مصوبه‌ها به عنوان سندهایی راهگشا فراهم شود.

وی همچنین به دستاوردهای دانشمندان اشاره کرد و گفت: کسب رتبه چهارم جهان در بخش نانو، کسب رتبه نخست در منطقه و رتبه ۱۳ در حوزه سلول‌های بنیادی، کسب رتبه نخست در حوزه هوافضا در منطقه و رتبه ۱۶ در جهان از سوی ایران مهمترین گام‌های برداشته شده در این مدت است.

حجت الاسلام نکونام با بیان اینکه کارها و گام‌های مهمی در بخش‌های فرهنگی، اجتماعی و سایر بخش‌های دیگر با همت شورای عالی انقلاب فرهنگی برداشته شده است گفت: انتظارات بیشتری برای ایجاد تحولی درحوزه های فرهنگی وجود دارد که انتظار می‌رود با توجه به همت رییس دولت سیزدهم گام‌های عملیاتی بیشتری برداشته شود. 

 وی خاطر نشان کرد: اجرای طرح‌های پیوند مدارس با مساجد، دستگاههای اداری با مساجد، اصناف با مساجد، اقوام با مساجد و خانواده با مساجد ضرورت دارد.


انتهای خبر/۱۰۲۰ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۱۷ آذر ۱۴۰۲

ساعت:

۱۵:۰۵:۱۶

8 Dec 2023