۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۰
کد مطلب : ۵۵۹۰۴
مدیرکل تبلیغات چهارمحال و بختیاری:

هرجا فرهنگ از بین برود آسیب‌های اجتماعی پدیدار می‌شوند

مدیر کل تبلیغات چهارمحال و بختیاری گفت: در هر نقطه‌ای فرهنگ از بین برود آسیب‌های اجتماعی پدیدار می‌شوند اما با استفاده از فکر و فرهنگ می‌توان با این آسیب‌ها مقابله کرد.
هرجا فرهنگ از بین برود آسیب‌های اجتماعی پدیدار می‌شوند
به گزارش«جهانبین نیوز»، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی طاهری شامگاه سه شنبه در آئین رونمایی و اکران مستند «محله ۳۲»، اظهار کرد: انسان‌ها تنها موجودات اجتماعی عالم خلقت نیستند و سایر آفریده‌های خداوند مانند مورچه و زنبور نیز دارای زندگی اجتماعی هستند اما میان این موجودات و انسان تفاوت‌هایی وجود دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه فرهنگ و قوه تفکر دو عاملی است که انسان را از دیگر موجودات متمایز می‌کند، ادامه داد: آسیب‌های اجتماعی تنها ویژه انسان‌ها هستند بنابراین انسان‌شناسی و درک ویژگی‌های انسان‌ها می‌تواند راهکارهای متفاوتی در حل آسیب‌های اجتماعی در اختیار بشر قرار دهد.

وی افزود: با توجه به اینکه موجوداتی همچون مورچه و زنبور از قدرت تفکر برخوردار نیستند امکان ایجاد تحول در شیوه زندگی آن‌ها وجود ندارد اما انسان‌ها از نعمت داشتن فکر و فرهنگ بهره‌مند هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین طاهری عنوان کرد: عاملی که موجب تعالی انسان‌ها شود درحقیقت ارزش است و درصورتی که این ارزش‌ها مکرراً توسط افراد جامعه تکرار شوند به فرهنگ اجتماعی تبدیل می‌شوند اما اگر ارزش‌ها ترک شوند شاهد بروز آسیب‌های اجتماعی خواهیم بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: آنچه باید مورد توجه قرار بگیرد این است که در هر نقطه‌ای فرهنگ از بین برود آسیب‌های اجتماعی پدیدار می‌شوند اما با استفاده از فکر و فرهنگ می‌توان با این آسیب‌ها مقابله کرد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه در کوچه ۳۲ شهرکرد برخی آسیب‌های اجتماعی شناسایی شده بود بنا شد یک روحانی متناسب با روحیات و خلقیات مردم در این محله ساکن شود که خوشبختانه اقدامات فرهنگی مثبتی صورت گرفت و این اقدامات در فیلم مستند«کوچه ۳۲» روایت شده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین طاهری یادآور شد: همراهی خانواده حجت‌الاسلام شیخ غفار رئیسی و سکونت آن‌ها در یک محله آسیب‌پذیر اهمیت و ارزش بالایی دارد چراکه بدون همراهی خانواده امکان انجام چنین اقدامات فرهنگی برجسته‌ای فراهم نبود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری در پایان خاطرنشان کرد: عمامه روحانیون پرچم دیانت است که با برافراشته ماندن این پرچم همچنان دین اسلام در جهان تأثیرگذاری خواهد داشت.

انتهای خبر/1020ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۲

ساعت:

۰۹:۲۵:۴۳

6 Dec 2023