۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۰
کد مطلب : ۵۵۸۸۸
معاون هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری:

انتخابات هیات مدیره انجمن موسیقی چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: انتخابات هیات مدیره انجمن موسیقی استان در تاریخ 15 آبان برگزار می‌شود.
انتخابات هیات مدیره انجمن موسیقی چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود
به گزارش «جهانبین نیوز»، شهرام فرجی صبح امروز در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: با پایان یافتن فرآیند نام‌نویسی و عضوگیری اعضاء مجمع عمومی انجمن موسیقی استان، انتخابات این انجمن ساعت 10 چهارشنبه 15 آذر برای مشخص شدن اعضای اصلی و علی‌البدل هیات مدیره در فرهنگسرای بزرگ شهرکرد برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه تاکنون 350 نفر از اهالی موسیقی استان برای شرکت در این انتخابات نام‌نویسی کرده‌اند، افزود: مدیرمسئول آموزشگاه‌های موسیقی، مدیرمسئول موسسه هنری موسیقی، دارندگان حداقل مدرک تحصیلی کارشناسی در یکی از رشته‌های موسیقی، مدیران شرکت‌های تهیه و تولید آثار صوتی، دارندگان کارت صلاحیت تدریس در یکی از رشته‌های موسیقی، عضو پیوسته و یا وابسته هر یک از کانون‌های موسیقی و پیشکسوتان صاحب‌نظر در حوزه موسیقی با تائید این اداره کل به عنوان افراد واجد شرایط برای شرکت در انتخابات هیات مدیره انجمن موسیقی شناخته می‌شوند.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: بر اساس ابلاغیه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، انجمن‌های فرهنگی هنری در ساختار جدید و به صورت انتخابی تشکیل و فعالیت خواهند کرد که به همین منظور برگزاری مجمع عمومی انجمن‌های موسیقی، هنرهای نمایشی و هنرهای تجسمی استان در دستور کار قرار گرفته است.

فرجی با بیان اینکه این انجمن‌ها در ساختار جدید به عنوان مؤسسه و با دامنه فعالیت گسترده‌تری به کار خود ادامه می‌دهند، عنوان کرد: زمینه‌سازی برای پیگیری امور صنفی هنرمندان و فعالان عرصه‌های مختلف هنری، ارائه طرح‌های نو در رشته‌های هنری برای شناخت، توسعه و معرفی هر چه بیشتر توانمندی‌ها و ظرفیت‌های استانی از اهدافی است که در این انجمن‌ها دنبال خواهد شد.

وی درباره شرایط هنر موسیقی در چهارمحال و بختیاری هم خاطرنشان کرد: هم‌اکنون نزدیک به 30 موسسه و آموزشگاه موسیقی با پوشش بالای 10 هزار نفر در استان در حال فعالیت است.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری از استاد ملک محمود مسعودی، کورش اسدپور، حمید توفیقی، مجتبی قدوسی، دیدار محمودی، رضا صالحی، رحیم عدنانی، پیمان بزرگ‌نیا، پرویز خسروانی، کاوه معتمدیان و فرشاد پورحسینی به عنوان تعدادی از مفاخر موسیقی چهارمحال و بختیاری یاد کرد و اضافه کرد: هنرمندان موسیقی استان در سال‌های اخیر در جشنواره‌های متعدد ملی و بین‌المللی صاحب عناوین برتر شده‌اند و موسیقی مقامی و محلی چهارمحال و بختیاری از جایگاهی ویژه برخوردار است.

فرجی بیان کرد: با تشکیل انجمن موسیقی چهارمحال و بختیاری و در همراهی با بزرگان این عرصه تلاش خواهد شد فرصت‌ برای حمایت و صیانت هر چه بیشتر از گونه‌های مختلف موسیقی با تمرکز بر موسیقی اصیل ایرانی و موسیقی نواحی فراهم شده و زیرساخت‌های لازم برای ماندگاری گونه‌های مختلف موسیقی به ویژه موسیقی محلی استان نیز تأمین شود.

وی حمایت از نسل جوان موسیقی ایرانی در چهارمحال و بختیاری، ایجاد اتاق فکر برای توسعه هنر موسیقی و توجه بیشتر به بخش‌های مغفول مانده‌ حوزه‌ موسیقی را از دیگر مواردی دانست که می‌توان برای اعتلای هنر موسیقی در استان به اجرا درآورد.

انتهای خبر/1031ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۲

ساعت:

۲۳:۱۲:۳۴

4 Dec 2023