۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۶
کد مطلب : ۵۵۸۲۷
سردار رادان:

حضور خودروهای شوتی در جاده‌ها نگران‌کننده است

فرمانده انتظامی کشور گفت: حضور خودروهای شوتی در جاده‌ها به شدت نگران‌کننده است چراکه این خودروها سه تخلف را به‌طور هم‌زمان با هم مرتکب می‌شوند.
حضور خودروهای شوتی در جاده‌ها نگران‌کننده است
به گزارش «جهانبین نیوز»، سردار احمدرضا رادان پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حوزه کاهش تصادفات در ابتدای شروع کار بنده طبق اعلام رئیس جمهور قرار بر این شد براساس یک بندنامه ۵۰ درصد کاهش جانباختگان ناشی از تصادفات را داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه در همین راستا برنامه‌ای تدوین و اعلام شد که بخش اعظم آن تصویب و بناست ابلاغ شود تصریح کرد: سهم فراجا در این برنامه ۱۲ درصد است که اگرچه هنوز محقق نشده اما برنامه‌ریزی‌ها در این راستا انجام شده و امروز شاهد کاهش به سه درصد در شتاب و سطح رسیده‌ایم.

فرمانده انتظامی کشور بیان داشت: بناست سهم فراجا در کاهش جانباختگان ناشی از تصادفات تا پایان سال محقق شود.

رادان اضافه کرد: در جرایم خشن مثلاً برای اراذل و اوباش پابند الکترونیکی معنا ندارد و برخورد با این مجرمان تند و چابک است، چراکه آزموده را آزمودن خطاست.

وی با اشاره به اینکه برخی از جرم‌ها مانند سرقت مردم را رنج می‌دهد تاکید کرد: در این جرایم صورت تکرار سرقت با هماهنگی ریاست قوه قضائیه مجرمین با تعدد سرقت مورد کنترل الکترونیکی قرار می‌گیرند و این امر در راستای کاهش جرایم صورت می‌گیرد.

فرمانده انتظامی کشور با بیان اینکه حضور خودروهای شوتی در جاده‌ها به شدت نگران‌کننده است افزود: این خودروها سه اقدام غیرقانونی را هم‌زمان انجام می‌دهند.

رادان تحمیل تصادفات و تلفات جاده‌ای که پیش‌بینی می‌شود برای امسال آمار تلفات در این زمینه به ۵۰۰ نفر برسد را یکی از تخلفات خودروهای شوتی عنوان و خاطرنشان کرد: تخلف دیگر خودروهای شوتی تخلف در حوزه راهنمایی و رانندگی با سرعت و سبقت غیرمجاز است و این امر سبب می‌شود احساس آرامش از مردم گرفته شود.

وی ادامه داد: قاچاق سومین تخلفی است که از جانب خودروهای شوتی واقع می‌شود و با توجه به درخواست داده شده خواستار تصویب هرچه سریع‌تر قانون برخورد با این خودروها هستیم چراکه با تصویب این قانون نگرانی عمده مردم و سیستم اقتصادی کشور در این زمینه کاهش می‌یابد.

انتهای خبر/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۸ آذر ۱۴۰۲

ساعت:

۱۳:۴۳:۵۳

29 Nov 2023