۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۹
کد مطلب : ۵۵۰۶۱
امام جمعه فارسان:

اربعين امسال يک رويداد دشمن‌شکن بود

امام‌جمعه فارسان گفت: عاشورا و اربعين امسال يک رويداد دشمن‌شکن و حماسه بزرگ بود.
اربعين امسال يک رويداد دشمن‌شکن بود
به گزارش «جهانبین نیوز»، حجت الاسلام محسن ملک پور در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به اینکه اطاعت را برای بزرگداشت مقام امامت واجب کرده است اظهار کرد: بزرگداشت امام به اطاعت کردن از فرامین و پیروی از خواسته‌های اوست، البته باید امام را شناخت و بعد تبعیت کرد، امام صادق علیه‌السلام فرمودند: امام راهنمای میان خداوند عزوجل و آفریدگان اوست، هرکه او را بشناسد مؤمن است و هر منکرش کافر است، خدای تعالی تقوا را در دل ما محکم‌تر گرداند.

امام‌جمعه فارسان به الگوی مواجهه صحیح با دولت‌ها اشاره کرد و بیان داشت: علاوه بر حمایت همیشگی رهبری انقلاب است، دولت سیزدهم مفتخر به نشان افتخار تمجید می‌شوند، راز این تمجید نگاه آرمانی و جهت‌گیری انقلابی؛ حرکت در مسیر اصول؛ تلاش جهادی برای تحقق برنامه‌ها و رفع مشکلات مردم اگرچه دولت سیزدهم دارای ویژگی‌های برجسته‌ای از آرمان‌خواهی و ارزش‌مداری و روحیه انقلابی و جهادی و تلاش موفق در عرصه‌های مختلف است اما طبیعی است نقدهایی هم به این دولت وارد باشد.

وی عنوان داشت: در کلام رهبر حکیم انقلاب اسلامی دو نکته انتقادی بیشتر به چشم می‌خورد: توجه به معیشت و سفره مردم و برنامه‌ریزی خاص در این عرصه و ضعف فعالیت‌های اطلاع‌رسانی هنرمندانه و ناکارآمدی فعالیت‌های رسانه‌ای که متأسفانه تاکنون نتوانسته است اهمیت و عظمت فعالیت‌های دولت را به مردم به‌درستی بنمایاند. این بیانات در واقع تجلی همان راهبرد همیشگی حضرت آقا در مواجهه با دولت‌ها است؛ «دفاع واقع‌بینانه و نقد منصفانه»

حجت‌الاسلام ملک پور به حماسه بزرگ اربعین هم اشاره‌ای داشت و افزود: حضور بیش از چهار میلیون نفر از زائران ایرانی و میهمانانی عزیز از کشورهای همسایه، یک نصاب جدید و تاریخی به شمار می‌آید. در کشاکش جنگ بی‌امان ترکیبی دشمن و عملیات بی‌سابقه روانی استکبار رسانه‌ای در داخل و خارج، هم عاشورای امسال و هم اربعین امسال یک رویداد دشمن‌شکن و حماسه بزرگ بود.

وی اظهار داشت: طراحی و برنامه‌ریزی‌های دولت و دستگاه‌های تابعه و دیگر نهادهای حاکمیتی خصوصاً فراجا و دستگاه‌های امنیتی و نیز وزارتخانه‌های مختلف و مسئولان استانی و شهرستانی قابل‌تقدیر است. البته در مواردی - که کم هم نیست- باید آسیب‌شناسی دقیق انجام گیرد تا در سال‌های آینده از ضعف‌ها کاسته و بر قوت‌ها افزوده شود.

حجت الاسلام ملک پور گفت: مهم‌ترین رسالت و مأموریت دولت و دستگاه‌های حاکمیتی در همه سطوح تلاش برای ترسیم راهبردها و یافتن راهکارهای خلاقانه و مبتکرانه توسعه و تعمیق هوشمندانه مردمی «و» مردمی‌ماندن راهپیمایی اربعین و جستجوی دقیق برای کاهش دخالت دولت از تصدی‌گری به سمت تسهیل سازی و تنظیم گری است.


انتهای پیام/۵۹۰پ
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۱۷ شهريور ۱۴۰۲

ساعت:

۱۵:۱۱:۵۸

8 Sep 2023