۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۰
کد مطلب : ۵۴۸۷۵
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بن خبر داد:

برداشت گندم آبی و دیم از۷ هزار و ۱۷۰ هکتار از اراضی شهرستان بن

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان بن از برداشت گندم آبی و دیم از۷ هزار و ۱۷۰ هکتار هکتار از اراضی این شهرستان خبر داد.
برداشت گندم آبی و دیم از۷ هزار و ۱۷۰ هکتار از اراضی شهرستان بن
به گزارش «جهانبین نیوز»، سعید اسدی گفت: ۱۳۱۰ هکتار از اراضی آبی شهرستان و ۵۸۶۰ هکتار از اراضی دیم شهرستان، زیر کشت گندم آبی و دیم رفته است که پیش بینی می‌شود از این سطوح ۶۸۶۰ تن گندم تولید شده است.

اسدی افزود ارقام گندم آبی کشت شده در شهرستان؛ پیشگام، میهن و حیدری و ارقام گندم دیم؛ باران، هما و آذر ۲ می‌باشد.

وی در ادامه گفت: در تولید غلات استفاده از بذور گواهی شده با خلوص ژنتیکی بالا یکی از مؤلفه‌های اصلی موفقیت در تولید گندم است که در این خصوص تأمین و تدارک بذور گواهی شده گندم آبی و دیم به جد توسط واحد زراعت شهرستان پیگیری می‌شود.

هاجر قراخانی کارشناس زراعت شهرستان اظهار داشت: که ۷۰ هکتار از مزارع گندم آبی شهرستان بصورت مزارع بذری با بذور مادری پیشگام، حیدری و میهن کشت شده است که پیش بینی می‌شود ۳۵۰ تن گندم بذری (گواهی شده) تحویل مراکز خرید گردد.

وی افزود: برداشت از این مزارع آغاز شده و تاکنون ۲۰۰ تن بذر گواهی شده تحویل مرکز تحقیقات و ۲۰۰ تن بذر تحویل سیلو شده است.

قراخانی به نقش مدیریت مزرعه در بالا بردن کیفیت گندم اشاره کرد و گفت: تغذیه بهینه غلات و استفاده از کودهای فسفاته، پتاسه و ازته در زمان کاشت و همچنین مبارزه علیه آفاتی نظیر سن غلات و علف‌های هرز در سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ توسط کارشناسان زراعت و حفظ نباتات این مدیریت به جد توصیه شد.

انتهای پیام/1020ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۲

ساعت:

۱۲:۰۳:۱۱

19 Aug 2023