۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۵
کد مطلب : ۵۴۷۴۷
خطیب نماز جمعه لردگان:

خبرنگاری مصادق بارز امر به معروف و نهی از منکر و مطالبه‌گری است

خطیب نماز جمعه لردگان گفت: خبرنگاری هم انعکاس واقعیات جامعه و هم مصداق بارز امر به معروف و نهی از منکر و روش مطلوب مطالبه‌گری است.
خبرنگاری مصادق بارز امر به معروف و نهی از منکر و مطالبه‌گری است
به گزارش خبرنگار جهانبین نیوز ، حجت‌الاسلام رحمانی خطیب نماز جمعه شهرستان لردگان در خطبه های این هفته نماز جمعه با اشاره به موضوع همیشگی مهدویت و انتظار گفت : انتظار شرط تحصیلی می‌خواهند نه اصولی، یعنی فرد منتظر برای رسیدن به حقیقت انتظار باید تلاش کند تا این مقام را به دست آورد بدون تلاش و به خودی خود این مقام حاصل نمی‌شود.
 
امام جمعه لردگان با اشاره به سخنان امام صادق (ع) گفت : دشواری و دینداری و سختی حاکمیت دینی شبهات زیادی بین حماسه عاشورا و عصر ظهور دارد ، امام صادق علیه السلام درباره عصر ظهور می‌فرماید:
(لِصاحِبِ هذا الأمرِ غَيبةً المُتَمَسِّكُ فيها بدِينهِ كالخارِطِ لِشَوْكِ القَتادِ بيَدِهِ.) ترجمه :صاحب اين امر (امامت) غيبتى دارد كه در آن ديندار همانند كسى است كه خار ساقه گون را با دست مى زدايد و امام سپس، اندكى خاموش ماند و آن گاه فرمود ـ : صاحب اين امر را غيبتى است، پس بايد كه بنده از خدا بترسد و به دين خويش چنگ آويزد.
 
وی با اشاره به اینکه مشکل مردم زمان امام حسین علیه السلام و امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف یکی بوده و آن فراموش کردن مبدا و معاد است گفت: وقتی انسان خدا و قیامت را فراموش کرد کارهایی انجام می‌دهد که در رنده‌ترین حیوانات هم انجام نمی‌دهند باید از این غفلت و فراموشی به دامن تقوایی و دینداری پناه برد.
 
حجت‌الاسلام رحمانی در خطبه دوم  با اشاره به سالروز صدور فرمان مشروطیت اظهار داشت : 14 مرداد ۱۲۸۵ هجری شمسی _صدور فرمان مشروطیت : (روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی ) نامگذاری شده است، که تاریخ ۱۴ مرداد ۱۲۸۵ فرمان مشروطیت توسط مظفرالدین شاه صادر و یک روز قبل هم مجلس شورای ملی تشکیل شد، اولین مشارکت مردم در حکومت حوادثی چون حمله به مجلس به دستور شاه و حمایت روسیه عدم موافقت با شورای ۵ نفره مجتهدین که مشروطه را مشروعه می کرد.
 
 وی تصریح کرد : این باعث جدا شدن علما مراجع و روحانیت مشروطه شد ، توطئه‌ روس‌ها در شمال  و انگلیس‌ها در جنوب غارت اموال مردم  و جنگ جهانی اول در ایران زمینه را برای ظهور استبداد فراهم نمود که با هوشیاری حضرت امام (رحمت الله علیه) و عدم اجازه به حکومت ملی‌گرایان به جای اسلام گرایان از تکرار تاریخ جلوگیری فرمودند.
 
حجت‌الاسلام رحمانی با اشاره به تشکیل جهاد دانشگاهی بیان کرد : روز دوشنبه ۱۶ مرداد روز تشکیل جهاد دانشگاهی سال۱۳۵۹ هجری شمسی است ، جهاد دانشگاهی یکی از نهادهای انقلاب اسلامی است که حضرت آقا در یک بیانی فرمودند جهاد دانشگاهی مولود مبارک انقلاب است.
 
وی با تبریک روز خبرنگار گفت : روز سه‌شنبه ۱۷ مرداد روز خبرنگار است و خبرنگاری هم انعکاس واقعیات جامعه  و هم مصداق بارز امر به معروف و نهی از منکر و روش مطلوب مطالبه‌گری است، که وظیفه ما حمایت و تقدیر از این عزیزان گمنام شهرستان است.
 
حجت‌الاسلام رحمانی در ادامه  ضمن تبریک هفته فنی و حرفه ای گفت : در هفته فنی حرفه‌ای شعار امسال هر ایرانی یک مهارت هر خانه یک کارخانه آموزش (مهارت آموزی و ضرورت آن امری فراموش شده در سال‌های گذشته است هم در نظام آموزش و پرورش کشور و هم در مهارتی کردن مشاغل آزاد که در گام دوم انقلاب اسلامی نهضت ملی مهارت افزایی در دستور کار قرار دارد استقبال مردم از این امر مهم می‌تواند در رشد تولید و بالا بردن توان مالی خانواده‌ها تاثیر بسزایی داشته باشد و تشکر می کنیم از زحمات همه عزیزان در این مجموعه ارزشمند فنی و حرفه‌ای استان و شهرستان و تقدیر از زحمات جناب آقای مهندس حیدری و همکارانشان که خدمات ارزشمندی داشته و برنامه‌های مفیدی دارند انتظار داریم مردم عزیز استقبال نمایند .
 
وی در پایان با اشاره به نامساعد بودن جاده‌های شهرستان گفت: در روزهای گذشته شاهد تصادافات منجر به فوت زیادی بودیم که می طلبد دلایل آن بررسی شود،  با تشکر از اقداماتی که در این دولت آغاز شده است ولی نیاز به یک نهضت جاده سازی و کنترل بیشتر در رانندگی‌ها و اعمال شدیدتر قانون می‌باشد.
 
انتهای خبر / 630 ل
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۱۳ مرداد ۱۴۰۲

ساعت:

۱۷:۴۳:۴۱

4 Aug 2023