۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۲
کد مطلب : ۵۴۵۴۵
يک دانش آموز فعال فرهنگي:

ولايتمداري و حجاب از آرمان‌هاي شهدا است

دانش آموز فعال فرهنگي شهرستان اردل گفت: ولايتمداري، حجاب، عفت، پاکدامني از آرمان هاي شهدا است.
ولايتمداري و حجاب از آرمان‌هاي شهدا است
فاطمه احمدي دانش آموز فعال فرهنگي شهرستان اردل در حاشيه همايش حجاب و عفاف در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز گفت: حجاب يعني پوششي که اسلام و شرع گفته در سوره مبارکه نور آيه 30 الي 31 به صراحت بيان شده است و حجاب نه براي يک خانواده بلکه براي يک جامعه لازم و ضروري است.

احمدي در خصوص آثار و برکات حجاب در جامعه افزود: جامعه اي که حجاب داشته باشد خلاف و گناه در آن کمتر است، پوشش خانم ها براي آقايان هم مفيد تر است، ضرب المثلي که در جامعه رواج است که مي گويند دلت پاک باشد، ظاهر مهم نيست، اصلا درست و مناسب نيست، اسلام هم در ظاهر  و هم در باطن انسان ها است، کسي که ايمان دارد عمل هم بايد داشته باشد.

وي اظهار کرد: ولايتمداري، حجاب، عفت، پاکدامني و حفظ نظام مقدس جمهوري اسلامي از آرمان هاي شهدا است که مردم شهيد پرور شهرستان اردل نشان دادند همواره حافظ اين آرمان ها هستند.

احمدي بيان کرد:پيام شهدا به ما اين است که خواهرم حجابت را حفظ کند و اسلام گوهر گرانبهاي حجاب را براي تو معين کرده است و دشمنان از حجاب تو ميترسند پس بياييم حافظ پيام و آرمان‌هاي شهدا باشيم.

وی خاطر نشان کرد: شهدا لبیک یا حسین (ع) را در عمل ثابت کرده اند و ما نیز نمی توانیم تنها به گفتن این جمله و اینکه پیرو شهدا هستیم، بسنده کنیم بلکه پیرو راه شهدا بودن نیازمند عمل کردن به آرمان های شهدا است و ولایتمداری و حفظ حجاب نیز از آرمان های مهم شهدا محسوب می شود.

احمدی بی توجهی به اقدامات فرهنگی درباره ترویج حجاب را یکی از معضلات و دلایل بدحجابی دانست و تاکید کرد: به طور حتم دغدغه مندی مسئولان مربوطه و اقدامات عملی که باید در راستای فرهنگ سازی در این زمینه انجام شود می تواند مانع از بروز بدحجابی در جامعه شود.

انتهاي پيام/570ه
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۲۲ تير ۱۴۰۲

ساعت:

۱۲:۴۷:۲۶

13 Jul 2023