۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۵
کد مطلب : ۵۴۳۹۸
کارشناس مسائل سياسي:

آمريکا در بين ۱۰ کشورِ نخستِ ناامن براي زنان قرار دارد

کارشناس مسائل سياسي گفت: آمريکا در بين ۱۰ کشورِ نخستِ ناامن براي زنان قرار دارد، رتبه‌اي که در حداقل يک دهه بدون تغيير باقي‌مانده است.
آمريکا در بين ۱۰ کشورِ نخستِ ناامن براي زنان قرار دارد
حجت‌الاسلام محسن ملک پور در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز پيرامون اتفاقات تيرماه گفت: روزهاي ماه تير از حوادثي که دشمنانمان بخصوص آمريکا براي ما تهيه کردند. هفته حقوق بشر آمريکائي نام‌گذاري شد تا بيشتر با خوي استکباري و دشمني شيطان بزرگ آشنا شويم.
 
وي افزود: ششم تير حضرت آقا را ترور کردند که حکمت الهي بر اين بود که اين شخصيت فرزانه و حکيم زنده بماند و اين کشتي انقلاب را در طول نزديک اين ۳۰ سال مديريت و اداره کند و بعد همين‌طور اتفاقات ديگري که افتاد.
 
ملک پور بيان داشت: يک‌وقتي آمريکا به ايران گفته بود وحشي و حضرت امام موضع گرفتند و خيلي زيبا وحشي را معنا کردند در قسمتي از بيانشان اين است: «آن‌کسي که از آن (طرف) دنيا مي‌آيد به اين (طرف) دنيا و تهديد مي‌کند که من چه مي‌کنم و چه مي‌کنم. اين وحشى است يا آن‌که مي‌گويد: بابا، بگذاريد ما سر جاى خودمان، در کشور خودمان آزادباشيم؟ در منطق آن‌ها، وحشى اين است که رام آن‌ها نباشد، چنانچه تروريسم هم آن است که تابع آن‌ها نباشد. لهذا ديديد که عراق را تا آن‌وقتي که رام نبود براى آمريکا، در (رديف) تروريست‌ها حساب کردند. همچو که رام شد، او را (از ليست تروريست‌ها خارج کردند)».
 
اين کارشناس مسائل سياسي تصريح کرد: همين وحشيگري‌ها را شما ببينيد در تاريخ خيلي عجيب نوشته‌شده است. کتابي را خانمي که يک نويسنده آلماني است چاپ کرده است به نام «وقتي سربازان آمدند». در آنجا از جناياتي گفته که آمريکا در جنگ جهاني دوم فقط در آلمان مرتکب شده که ۱۹۰ هزار دختر و زن و دختربچه را هتک حيثيت کردند؛ وحشي‌گري يعني همين.

ملک پور عنوان داشت: امروز وضعيت گروه‌هاي تروريستي بخصوص منافقين براي تمام دنيا روشن است اما به آن‌ها کمک کردند حمايت کردند و جلسه مي‌گذارند و تروريست نمي‌دانند اما سپاه پاسداران که نيروي مسلح رسمي است و وظيفه‌اش دفاع و حفظ کيان کشور است را تروريست مي‌دانند و تحريم مي‌کنند حزب‌الله لبنان را که در مقابل زياده‌خواهي آنان و نوچه‌هايشان ايستاده را تروريست مي‌دانند.
 
وي افزود: يمن مظلوم را ببينيد که چگونه با حمايت همين مدافعان حقوق بشر هرروز سرکوب مي‌شود متأسفانه حقوق بشر که ريشه در وحي الهي دارد را به ابزار سلطه گري بر کشورها و ملت‌ها قرار داده‌اند؛ و البته مردم آمريکا از اين حقوق بشري که دولتمردان آمريکا مي‌گويند بيشترين لطمه را خورده‌اند.

 ملک پور به تعدادي از جنايات آمريکا نسبت به کشور خودشان اشاره داشت و گفت: به تعدادي از جنايات آمريکا نسبت به کشور خودشان مطالبي را عرض مي‌کنم تا ببينيد اين جرثومه فساد که به خودشان هم رحم نمي‌کند چگونه به ديگران وعده‌هاي حقوق بشري مي‌دهد.
 
وي اظهار داشت: براي اينکه منافع سرمايه‌داران صهيونيستي در صنعت توليد سلاح و حفظ تراز بالاي سهام کارخانه‌هاي اسلحه‌سازي در بازار بورس حفظ شود قانون آزادي حمل سلاح را تصويب کرده‌اند تا حق حيات انسان‌ها را نقض کنند. مي‌دانيد نزديک نود درصد از کشتارهايي که با سلاح گرم صورت مي‌گيرند، در ايالات‌متحده رخ مي‌دهند.
 
ملک پور گفت: سلاح گرم دومين عامل مرگ در کودکان و نوجوانان آمريکايي و اولين دليل مرگ کودکان و نوجوانان سياه‌پوست در اين کشور است. سالانه نزديک به ۱۶۰۰ کودک و نوجوان با اسلحه به قتل مي‌رسند دوم خشونت پليس است طبق آماري که داده‌اند پليس آمريکا در يک سال فقط ۱۴ روز خشونت عليه مردم نداشته. دستگاه قضائي جمهوري اسلامي را موردانتقاد قرار مي‌دهند که چرا شريعت اسلام را اجرا مي‌کني و در مواردي حکم اعدام داري اما خودشان با روش‌هايي خشن مثل تزريق مرگ‌بار و يا صندلي اعدام الکتريکي و امثال اين‌ها اعدام دارند.
 
اين کارشناس مسائل سياسي اظهار داشت: نقض حقوق اقليت‌هاي ديني و مذهبي بخصوص مسلمانان که کمتر از يک درصد جمعيت شهروندي رادارند. تبعيض نژادي سياه‌پوستان که ۱۳ درصد از کل جمعيت آمريکا هستند. نقض حقوق زنان و انواع خشونت‌ها که بر آنان وارد مي‌شود که آمار ندهم بسيار فضاحت‌بار است.
 
وي افزود: فقط عرض کنم که آمريکا در بين ۱۰ کشورِ نخستِ ناامن براي زنان قرار دارد؛ رتبه‌اي که در حداقل يک دهه بدون تغيير باقي‌مانده است. نقض حقوق پناه‌جويان. نقض حريم خصوصي. نقض حقوق مطبوعات و رسانه‌ها و ده‌ها مورد ديگر کارنامه حقوق بشري داخلي آمريکاست.
 
ملک پور در پايان بيان داشت: خوب در عرصه بين‌المللي وضعيت وخيم‌تري دارد؛ که جلسه مستقلي مي‌خواهد تا ليست کنيم جنايات آمريکا را. يکي از دردناک‌ترين اتفاقات اين است که بزرگ‌ترين ناقض حقوق بشر در دنيا، بلکه در تاريخ بشر، مدعي حقوق بشر است.
 

انتهاي پيام/590پ
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۹ تير ۱۴۰۲

ساعت:

۱۷:۱۸:۳۴

30 Jun 2023