۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۸
کد مطلب : ۵۴۲۹۱
تحليلگر مسائل سياسي:

شهید چمران مغز متفکر جنگ بود

تحليلگر مسائل سياسي گفت: شهید چمران مغز متفکر جنگ و یک مجاهد فی‌سبیل ‌الله و افتخار ایران است.
شهید چمران مغز متفکر جنگ بود
دکتر خداداد خدادادي تحليلگر مسائل سياسي در گفت و گو با خبرنگار جهانبین نیوز ضمن گراميداشت ياد و خاطره شهدا و شهيد والا مقام شهيد چمران گفت: شهيد چمران قابليت‌هاي بالايي داشت و در طول حيات پر‌برکت خود بخش‌هاي مختلفي از زندگي وي را مي‌توان به عنوان الگو قرارداد.

خدادادي با بيان اينکه فتح الفتوح امام (ره) تربيت چمران‌ها و جوانان انقلابي و مومن بوده است که امروز با نام آنها دشمنان به لرزه مي‌افتند افزود: قيام ملت ما، براي باورها بود و دشمنان فتنه‌هاي فراوان و دسيسه‌هاي بي شماري در اويل انقلاب انجام دادند اما نتوانستند کاري از پيش ببرند، جنگ هشت ساله، ترور دانشمندان هسته‌اي و آشوب‌هايي که کردند، براي ضربه زدن به انقلاب بود، اما ملت ما با اقتدار و با صلابت حرکت خود را به پيش برد. 

وي اظهار کرد: شهيد چمران در دشمن شناسي تخصص ويژه‌اي داشته و در زمينه‌هاي مختلف صاحب‌نظر بود و با اين‌که ‌مسئوليت‌هاي مهمي را بر عهده داشت به عنوان فرمانده، ميدان جنگ را مديريت مي‌کرد و هيچ‌گاه اين مسئوليت‌ها باعث نشد رسالت خود را فراموش کند.

خدادادی بيان کرد: شهيد چمران تنها 49 سال زندگي کرد، اما کيفيت عمرش در بازه‌اي نه‌چندان زياد، چنان بالا بود که شخصي همچون امام(ره) او را مجاهد في‌سبيل‌الله تعبير مي‌کند و مي‌فرمايند، مثل چمران بميريد.

وی اذعان داشت: دکتر چمران با یک روز و دو روز شناخته نمی‌شوند. در دنیا خیلی کم داریم افرادی که این گونه باشند، آنها هم که پیدا شدند شرایط و جایگاه شهید چمران را نداشتند و این گونه هم در انقلاب نیامدند، عوامل زیادی باعث شد که شهید بیاید در این میدان، اول خواست خدا بوده، نبوغ ذاتی خود شهید چمران بوده و آنچه باید بیش از هر چیزی به آن‌اشاره کرد، خلوص عرفان و همه چیز را برای خدا خواستن دکتر بود؛ چون هیچ وقت برای خودش، دوستان و گروهش فکر نمی‌کرد، فقط و فقط برای خدا بود، خدا هم استعداد خاصی را در وجود او قرار داده بود، یک نابغه بود، در ریاضیات فیزیک، خیلی تیز و باهوش بود و خدا هم راهنمایی‌اش کرد تا چنین تصمیمات بزرگی را در زندگی‌اش بگیرد که نظیر آن وجود ندارد.

خدادادی یادآور شد: همه او را به عنوان یک سردار و فرمانده و رزمنده می‌شناسند، البته همه این‌ها بود؛ ولی فقط این نبود که تنها یک جنگجوی پرهیزگار باشد؛ بلکه یک معلم متعهد هم بود که این را حضرت امام (ره) می‌فرماید، دانش و علمش مغفول مانده، اگر در بحث علم، همان فیزیک را در نظر بگیریم، و اگر برمی‌گشت و در این زمینه کار می‌کرد، یکی از شخصیت‌های بزرگ علمی در سطح جهان می‌شد، او همه این‌ها را با هم داشت.

انتهاي پيام/570ه
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۲

ساعت:

۱۶:۵۸:۰۶

20 Jun 2023