۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۴
کد مطلب : ۵۳۸۸۹
امام جمعه فارسان:

اقتصاد کشور برای ثبات و اقتدار نیازمند حماسه‌سازی است

امام جمعه فارسان گفت: اقتصاد کشور برای دستیابی به ثبات و اقتدار نیازمند حاسه‌سازی است.
اقتصاد کشور برای ثبات و اقتدار نیازمند حماسه‌سازی است
به گزارش جهانبین نیوز؛ حجت‌الاسلام محسن ملک پور در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر فارسان اظهار کرد: متقین امام جامعه را در امور مربوطه کمک و همراهی می‌کنند و در سختی‌ها یاور او هستند، طلحه و زبیر به امیرالمؤمنین (ع) پیشنهاد کردند که ما با تو بیعت مى‌‏کنیم با این شرط که در امر خلافت با تو شریک باشیم حضرت در جواب فرمودند: نه لیکن شما شریک در نیرو بخشیدن و یارى خواستن باشید و در مواقع ناتوانى و گرفتارى دو یاور باشید.

وی بیان داشت: امروز تلاش دشمن این است که این باور را به مردم القاء کند و مردم تکرار کنند در دل و باور که نظام کارآمدی لازم را ندارد و نمی‌تواند اهدافی را که ترسیم کرده است عملیاتی کند ولی دیگر به این مطلب اشاره نمی‌کند، بیش از چهل سال است که نظام را با انواع دسیسه‌ها مواجه کرده‌اند که نتواند قدم از قدم بردارد و به فضل الهی و به کوری چشم آنان هرروز پیشرفتی بیشتر و بالاتر از روز قبل داشته‌ایم.

ملک‌پور اظهار داشت: آمریکا بداند این آرزو که مردم ایران دست از اهداف بلندش و آرمان‌های الهی‌ بردارند و استقلال و عزتشان را کنار بگذارد به گور خواهد برد، در این مسئله هم باید دقت کنیم که چرا بیگانگان نمی‌پسندند جمعیت ما زیاد باشد؟ آیا واقعاً از روی دلسوزی است؟ اگر این‌طور است چرا برای خودشان این دلسوزی را ندارند، به زنان خودشان توصیه می‌کنند تا ۴۵ سالگی باردار شوند و برای بانوان سی‌ساله به بعد ما جنگ روانی راه می‌اندازند و انواع خطرات را برای باردارشدن آن‌ها ترسیم می‌کنند؟

وی گفت: کشوری که از سرمایه جمعیت جوان و پرنشاط برخوردار است، از سرعت پیشرفت و رسیدن به آرمان‌ها برخوردار است؛ بنابراین همان‌طور که فرمودند، پرداختن به مقوله ازدواج و جمعیت و خانواده و فرزند آوری امروز یکی از واجبات است و هرکس باید هر طور می‌تواند لبیک بگوید، از کشور پیر کاری ساخته نیست و اگر فصل باروری هم بگذرد ضرر حتمی است.

امام جمعه فارسان به عملیات بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر اشاره داشت و بیان داشت: سوم خرداد و عملیات بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر در سال ۶۱ چهارم خرداد روز مقاومت و پایداری، روز دزفول؛ و عقب‌نشینی رژیم اشغالگر از جنوب لبنان و پنجم خرداد پیروزی لبنان بر صهیونیست‌ها در سال ۱۳۷۹ همگی در یک موضوع مشترک هستند و آن داشتن روحیه مقاومت است که از آیات و روایات به دست می‌آید که اهل ایمان چنین روحیه‌ای دارند.

وی تصریح کرد: اوج ایستادگی و قدرت مقاومت را در خرمشهر همه دیدید یا شنیده‌اید. عظمت و بزرگی عملیات بیت‌المقدس و آزادسازى خرمشهر و همچنین، راز مانایی چنین واقعه‌ای، در حماسى بودن آن است. حماسه‌آفرینی یعنى اقدام شجاعانه و دلاورانه. هر عرصه‌ای که توان تبدیل‌شدن به عرصه جهاد و مبارزه با دشمن را داشته باشد، آنجا آمادگی حماسه‌آفرینی را دارد. لذا در هر موضوعی که دشمن با ما دشمنی و حمله می‌کند چه جنگ سخت، چه جنگ نرم و چه جنگ اقتصادى، آنجا فضائی براى حماسه‌آفرینی حماسه‌آفرینان در آن عرصه است.

وی اظهار داشت: مقام معظم رهبری در بیانی فرمودند: «خرمشهرها در پیش است؛ نه در میدان جنگ نظامى، در میدانى که از جنگ نظامى سخت‌تر است». خب امروز نگاه کنیم ببینیم کدام جنگ است که از جنگ نظامی سخت‌تر است! به نظرم امروز که در جنگ اقتصادی به سر می‌بریم و دشمن هم همه توان خودش را برای زمین زدن ما بسیج کرده یکی از آن روزها و جای حماسه اقتصادى است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۲

ساعت:

۱۵:۱۶:۰۶

19 May 2023