۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۷
کد مطلب : ۵۳۷۴۲
معاون فرهنگی-اجتماعی دانشگاه شهرکرد:

کمبود محبت علت اصلی در بروز حوادث خشن است

معاون فرهنگی-اجتماعی دانشگاه شهرکرد گفت: کسی که مهر و محبتی را در حد بالا در خانواده درک کرده باشد به راحتی دست به خشونت نمی‌زند.
کمبود محبت علت اصلی در بروز حوادث خشن است
عزیز الله مولوی معاون فرهنگی-اجتماعی دانشگاه شهرکرد در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: پدیده‌هایی مانند فاجعه سبزوار چند بعدی و چند شکلی هستند.
 
وی تصریح کرد: برای تحلیل این وقایع عوامل متعددی از گستره‌ها و تبارهای متفاوت وجود دارد، که شامل عوامل معرفت‌شناسی، حقوقی، قانونی، جامعه‌شناختی و روان‌شناختی، فرهنگی و اجتماعی و رسانه‌ای وجود دارد و امروز انسان‌ها پیش از آنکه از خانواده و پدر و مادر خود متاثر باشند از رسانه الگو می‌گیرند.
 
مولوی اضافه کرد: می‌توان گفت به دلیل شرایط فرهنگی-اجتماعی و وضعیت اعتقادی موجود در برخی از گستره‌ها مغلوب پروپاگاندای رسانه‌ای می‌شویم و این یکی از پرنقش‌ترین عوامل است.
 
معاون فرهنگی-اجتماعی دانشگاه شهرکرد افزود: فضای مجازی القائات باطل شبکه‌های اجتماعی، پیام‌رسان‌ها، شبکه‌های ماهواره‌ای، سایت‌های متاثر از سرویس‌های جاسوسی منطقه و... را در اختیار مردم قرار می‌دهد و از مهم‌ترین عوامل بروز چنین پدیده‌هایی است.
 
وی گفت: خانواده در بروز چنین پدیده‌هایی نقش بسزایی دارند و امروز برای جلوگیری و کاهش آسیب‌های تربیتی، رفتاری، شناختی و روانی سیطره فضاهای مجازی باید هم کارکردهای تربیتی خانواده‌ها و هم فضای عاطفی، روانی و مبتنی بر عشق خانواده تقویت شود.
 
مولوی گفت: جوانی که به راحتی چاقو به دست می‌گیرد و به راحتی سینه هم‌وطن خود را می‌درد، مشکلات بسیاری دارد که مهم‌ترین آن فقر محبت است، چراکه کسی که مهر و محبتی را در حد بالا در خانواده درک کرده باشد به راحتی دست به خشونت نمی‌زند.
 
وی خاطرنشان کرد: لازم است خانواده‌ها نقش محبت را نسبت به فرزندان تقویت و توصیه کنند، ویژگی مشترک افراد خشن این است که همه تربیت‌یافته خانواده‌های پرخشونت هستند.
 
انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲

ساعت:

۱۴:۳۹:۳۹

7 May 2023