۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۶
کد مطلب : ۵۳۷۱۵
معاون پژوهش مدیریت حوزه‌های علمیه چهارمحال و بختیاری تاکید کرد؛

محبت و خوش‌رویی، فاکتور اصلی در دعوت به حجاب

معاون پژوهش مدیریت حوزه‌های علمیه چهارمحال و بختیاری گفت: خانواده می‌تواند با محبت وضعیت ظاهری دختران خود را کنترل کنند.
محبت و خوش‌رویی، فاکتور اصلی در دعوت به حجاب
فاطمه امیدی معاون پژوهش مدیریت حوزه‌های علمیه چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ با اشاره به حادثه سبزوار برای دو دختر نوجوان و شهادت حمیدرضا الداغی اظهار کرد: خانواده می‌تواند با محبت وضعیت ظاهری دختران خود را کنترل کنند.
 
وی تصریح کرد: اگر پوشش ظاهری مناسب نباشد می‌تواند به خود فرد آسیب برساند، حادثه سبزوار ابعاد بسیاری دارد و بخشی از آن حیثیت خود دختران در این وقایع است و گاهی به داغدار شدن خانواده‌ها منجر می‌شود.
 
امیدی یادآور شد: کنترل و نظارت توام خانواده‌ها می‌تواند تاثیر بسزایی در این زمینه داشته باشد اما در این بین نباید از نقش جامعه غافل شد.
 
معاون پژوهش مدیریت حوزه‌های علمیه چهارمحال و بختیاری افزود: خداوند در آیه 59 سوره احزاب وقتی حجاب را برای خانم‌ها قانون‌گذاری می‌کند، بر شناخته شدن بانوان به حجاب و عفیفه بودن تاکید دارد، قطعا دخترانی که در حادثه سبزوار حضور داشتند عفیفه بودند اما اگر بانوان پوشش مناسبی داشته باشند قطعا مورد اذیت و آزار قرار نمی‌گیرند و امنیت روانی خواهند داشت.
 
وی افزود: مردان هم باید بنابر تاکید قرآن نگاه خود را مراقبت کنند، اما بانوان به رعایت حجاب توصیه شدند برای تامین امنیت خودشان در همه ابعاد، که اگر این امنیت تامین شود در جلوگیری از بروز چنین حوادثی تاثیر بسزایی خواهد داشت.
 
انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲

ساعت:

۱۴:۳۸:۵۳

6 May 2023