۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۳
کد مطلب : ۵۳۵۴۵
امام جمعه لردگان:

برگزاری هرچه با‌شکوه‌تر انتخابات در دستور کار قرار گیرد

امام جمعه لردگان گفت: امسال انتخابات مجلس را در پیش‌رو داریم که لازم است با شکوه انتخاب شود.
برگزاری هرچه با‌شکوه‌تر انتخابات در دستور کار قرار گیرد
به گزارش خبرنگار جهانبین نیوز ؛ حجت الاسلام والمسلمين رحماني امام جمعه شهرستان لردگان در خطبه هاي بعد از نماز عيد سعيد فطر ضمن تبریک این روز گفت : عيد سعيد فطر روز پاداش و روز جزاي مومنين روزه دار است.

 وي با اشاره به اینکه از دو چيز  در يازده ماه بعد از ماه رمضان مراقبت کنيد بیان داشت: از دل پاک و نوراني خود مراقبت کنيد و  با اعمال و رفتار خود کسي را نرنجانيم ، در هر پست و مقامي هستيم  مراقب باشيم که دل کسي را نشکنيم ، دلهاي پاکي که شکسته شده است و از اين دل شکستگي بايد تا پايان ماه رمضان بعد مراقبت کنيم.
 
حجت الاسلام رحماني ادامه داد :  در ماه مبارک رمضان شما به ميهماني خداوند دعوت شده ايد در اين ماه احيا گرفته‌ايد عبادت کرده ايد و دلتان شکسته است ، از امروز به بعد اين خداوند است که مهمان دلهاي شکسته شماست . خداوند در قرآن مجيد مي فرمايد اي روزه داران شما بندگان من هستيد اگر سراغم را گرفتيد من نزديک شما هستم مرا مي خوانيد و من شما را اجابت مي کنم مرا دعوت به مهماني مي کنيد و من دعوت شما را اجابت مي کنم وقتي دل من و شماي روزه دار شکسته شد خدا در اين دل شکسته جا دارد . اين شکستگي قلب بايد  نتيجه‌اش اين باشد که دلي را نخواهيد شکست.
 
رحماني تصريح کرد : مراقب باشيم مال دنيا و علاقه به مال دنيا در دل ما رسوخ نکند  و اگر آب بيرون از کشتي باشد باعث حرکت کشتي خواهد شد اما اگر در داخل کشتي باشد سبب هلاکت و نابودي خواهد شد ، مال نعمت است باعث زندگي عزتمند ماست. اما  اگر اين مال در قلب ما جاي گرفت اگر حب دنيا در قلب مان نشست ديگر نه تنها ما را به جايي نمي‌رساند بلکه باعث هلاکت ما خواهد شد.بترسيم از اينکه به عشق مال و منال دنيا خمس و زکات را پرداخت نکنيم. بترسيم خداي ناکرده به خاطر علاقه به مال مرتکب خيانت و جرم و جنايت نشويم.
 
خطيب نماز جمعه لردگان با اشاره به انتخابات پيش رو در خطبه دوم اظهار داشت : سالي که پيش رو داريم اتفاق بزرگي در کشور ما همانند سال‌هاي پيش خواهد افتاد که هم براي دوستان انقلاب مهم است و هم براي دشمنان مهم است و آن انتخابات مجلس شوراي اسلامي است. هم دشمنان اميد دارند که مجلس را به تصرف خود درآورند و همان بلايي را سر ملت بياورند که در طول ۱۰ سال گذشته آوردند و هم دوستان انقلاب اميدشان به مجلس آينده است که مجلسي انقلابي و مومن و متدين روي کار بيايد تا دولت بتواند برنامه هاي خود را در سامان دادن به اوضاع کشور اجرا کند .
 
وي ادامه داد : نمازگزاران عزيز مردم متدين مراقب اين اتفاقات باشيد ، از شيطان فضاي مجازي پرهيز کنيد .، افرادي که کانديد مي‌شوند آنها که به تاييد شوراي نگهبان مي رساند به سابقه انقلابي آنها نگاه کنيد به حقانيت آنها نگاه کنيد به وضع اقتصادي زندگيشان نگاه کنيد ‌. بر اساس قوم گرايي و فاميل گري انتخاب نکنيد.
 
رحماني  افزود : اگر کسي سابقه خدمت دارد شايستگي دارد ولي فاميل شما نباشد، دلسوزان انقلاب و کشور باشد او را  ترجيح دهيد بر فاميل و وابستگان خود ، دين و ديانت خود را فداي به دنياي ديگران نکنيد.
سرنوشت کشور به دست مجلس است، امام راحل ما فرمود دو مسأله در راس امور است.  فرمود نماز جمعه در راس امور است و بعد فرمودند مجلس در راس امور است. مراقب باشيد مجلس به دست افراد نااهل سپرده نشود.
 
 
رحماني در پايان گفت : مردم خوب لردگان کمک کنيد ازدواج  جوانان شما به سادگي انجام شود، جهيزيه هاي سنگين، مهريه هاي سنگين و اسراف در مراسمات را کاهش دهيد.
مسئله حجاب را جدي بگيريد. اين گسترش بي حجابي و بدحجابي مردم ولايي  ما را آزار مي‌دهد.‌ هم مردم و هم مسوولين کشور براي رفع اين پديده شوم و برنامه ريزي شده از طرف دشمنان همت کنند.
 
انتهاي پيام / 630 ل
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۲

ساعت:

۱۶:۳۹:۱۴

22 Apr 2023