۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۵
کد مطلب : ۵۳۴۴۷
امام جمعه فارسان:

روز قدس رمز پيروزي بر اشغال گران و مستکبران در تمام جهان است

امام جمعه فارسان گفت: حرکت هوشمندانه امام نگذاشت غصب فلسطين به فراموشي سپرده شود. چون حرکت آن‌ها براي به فراموشي کشاندن بود. امام خودباوري را به مردم فلسطين برگرداند. روز قدس نماد بيداري مسلمانان و بلکه بالاتر همه مردم آزاده جهان شد.
روز قدس رمز پيروزي بر اشغال گران و مستکبران در تمام جهان است
به گزارش جهانبین نیوز ، حجت‌الاسلام محسن ملک پور در خطبه‌هاي نماز جمعه شهر فارسان گفت: اهل تقوا حقوق خانواده را کامل رعايت مي‌کنند و نسبت به اعضاء خانواده شفقت و مهرباني دارند. در آيه ۷۴ سوره مبارکه فرقان به دو صفت ديگر از اوصاف عباد الرحمن اشاره مي‌کند، مي‌فرمايد: عباد الرحمن کسانى هستند که مى‌گويند: پروردگارا، به ما از همسران و فرزندانمان آن ده که مايه‌روشني چشمان ما باشد و ما را پيشواى پرهيزگاران گردان. دو کار مهم که در روش بندگان صالح خدا بيان‌شده يکي توجه تام به خانواده و ديگري اهتمام ويژه به پيشرفت جامعه است.
 
امام‌جمعه فارسان به حضور باشکوه مردم در راهپيمايي امروزه اشاره داشت و افزود: بايد تشکر کنم از اين حضور حماسي مردم خوب و بصير و هوشمندمان که حماسه ديگري را به نام خودشان در اين خطه ثبت کردند که اين حرکت امروز عزيزان ماندگار شد قدم‌هايي که برداشتيد که همه اين‌ها براي اعتلاي کلمه‌الله است براي شما ذخيره و آخرت باشد و به نام شما ثبت شود ان‌شاءالله.
 
وي بيان داشت: روزهاي پر خيروبرکت ماه مبارک رمضان به‌سرعت سپري شد و عن‌قريب ماه، تمام و روز جايزه فرامي‌رسد. اميدوارم همه عزيزان از قرآن و دعا و نماز و امور معنوي که دنبال کرده‌اند به‌ويژه ليالي پر قدرِ قدر، استفاده وافر را برده باشند. البته شب عيد و روز عيد را هم فراموش نکنيد.
 
ملک پور اظهار داشت: واقعاً اوضاع جهان اسلام بااين‌همه ظلمي که دشمنان مي‌کنند را ببينيد. ببينيد با پاره تن اسلام و قبله اول مسلمين يعني فلسطين و همچنين يمن و امثال اين‌ها چه مي‌کنند. آيا اين ظلم کمي است که ۱۳ ميليون فلسطيني از ابتدايي‌ترين حقوق انساني خود محروم هستند و نمي‌توانند در سرزمين خودشان زندگي کنند و براي سرنوشت خود تصميم بگيرند؟
 
وی گفت: ظلمي بزرگ‌تر از اين داريم؟ مردمي در کشور خودشان زندگي مي‌کردند اما عده‌اي مهاجر صهيونيست اروپائي به کمک قدرت‌هاي استعماري بخصوص روباه پير و خبيث، به آن‌ها حمله کردند و بخش زيادي از مردم را با کشتار و ارعاب از خانه و کاشانه‌شان بيرون کردند و به اردوگاه‌ها با شرايط بدِ زندگي فرستادند و سرزمين آن‌ها را غصب کردند؛ و آنان که باقي ماندند در بدترين شرايط و مقررات و با تبعيض شديد زندگي مي‌کنند؛ و اگر حرکت و سخن و اعتراضي هم باشد به قوت سرکوب مي‌شود.
 
ملک پور افزود: همه اين جنايات و دشمني‌ها و نسل‌کشي و نقض صريح حقوق بشرها بيش از هفتادسال است که در مقابل چشم جامعه بين‌الملل انجام مي‌گيرد و آنان هيچ عکس‌العمل و اقدامي براي برگرداندن حقوق مردم فلسطين ندارند بلکه سرکوب گران را تشويق هم مي‌کنند. انقلاب اسلامي و حمايت بي‌دريغ آن از فلسطين از ابتداي پيروزي و بعد ابتکار بي‌نظير حضرت امام ره در نام‌گذاري جمعه آخر ماه مبارک رمضان به‌روز جهاني قدس، دشمنان اسلام و قدس را دچار شوک کرد و به اشغالگران کودک کش و جنايت‌کاران پليد صهيونيست فهماند که نه‌فقط مردم فلسطين و سرزمين‌هاي اشغالي، بلکه ديگر هيچ مظلومي و محرومي در سراسر جهان تنها نيست.
 
 
وي تصريح کرد: حرکت هوشمندانه امام نگذاشت غصب فلسطين به فراموشي سپرده شود. چون حرکت آن‌ها براي به فراموشي کشاندن بود. امام خودباوري را به مردم فلسطين برگرداند. روز قدس نماد بيداري مسلمانان و بلکه بالاتر همه مردم آزاده جهان شد.
 
امام‌جمعه فارسان اظهار داشت: اعلام روز قدس از طرف حضرت امام دستاوردهاي فراواني را تا امروز به همراه داشته است. روز قدس نگذاشت تلاشي که مي‌کردند و مي‌کنند تا در افکار مردم جهان، مسئله قدس و جناياتِ بر مردم فلسطين فراموش شود، محقق شود. روز قدس هرساله روح تازه‌اي به مردم فلسطين و جوانان پرشور آنان در مبارزه با اشغال گران و مستکبرين مي‌دمد.
 
وي افزود: روز قدس باعث تقويت جبهه مقاومت و بخصوص مقاومت فلسطين و آرمان‌هاي فلسطينيان شد. روز قدس چهره خائنان و مرتجعين عرب و حاکمان دست‌نشانده و مزدور در کشورهاي اسلامي و منطقه که براي عادي‌سازي روابط با صهيونيست‌ها تلاش مي‌کنند را برملا کرده و مي‌کند. روز قدس نشان داد که راه نجات فلسطين گفتمان مقاومت مسلحانه است، نه گفتمان سازش. روز قدس روز احياء موجوديت و هويت فلسطين است. روز قدس رمز پيروزي بر اشغال گران و مستکبران در تمام جهان است. روز قدس روز عقب‌نشيني صهيونيست‌ها از آرمان نيل تا فرات است.شما نمازگزاران آخرين جمعه ماه مبارک رمضان با شعاري که مي‌دهيد به خورد شدن استخوان‌هاي اين جرثومه فساد و خباثت کمک کنيد.
 

انتهاي پيام/590پ
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۲۵ فروردين ۱۴۰۲

ساعت:

۱۶:۰۹:۳۶

14 Apr 2023