۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۰
کد مطلب : ۵۳۳۵۶
امام جمعه فارسان:

کشف حجاب ابزار سياسی دشمن است

امام‌جمعه فارسان گفت: سرويس‌های امنيتی و رسانه‌های ضدانقلاب از برجسته‌سازی و ترويج کشف حجاب، دنبال ايجاد فرصت برای غرب جهت تحريم و فشار بيشتر به مردم ايران هستند، طبيعی است که حاکميت برای دفاع از مردم، وظيفه دارد با چنين سناريوهايی مقابله کند.
کشف حجاب ابزار سياسی دشمن است
به گزارش پايگاه خبری تحليلی پيرغار، حجت‌الاسلام محسن ملک پور در خطبه‌های نماز جمعه شهر فارسان اظهار کرد: خودم و همه‌ شما نمازگزاران محترم را به رعايت و تقويت و تشديد تقوای الهی دعوت می‌کنم، اهل تقوا حق گو هستند و از حق حمايت می‌کنند. در حکمت ۱۸۹ از حکم نهج‌البلاغه آمده  وقتی اميرالمؤمنين (ع) سخن خوارج را شنيد که می‌گويند: سخن حقى است که از آن اراده باطل می‌‏شود.
 
وی افزود: البته همان‌طور که توجه داريد خوارج، با کج‌فهمی و برداشت‌های نادرست و تفسير به رأی قرآن کريم، به گمراهی افتادند و برای جهان اسلام مشکلاتی را فراهم کردند و بخصوص در جريان حکميت دردسرها فراهم کردند و درنهايت عقبه همين جريان فکری منحرف يکی از پليدترين و شقی‌ترين افراد خود را مأمور ترور اميرالمؤمنين در شب ۱۹ ماه مبارک کرد که درنتيجه در ۲۱ ماه رمضان حضرت به شهادت رسيد؛ و عالم از وجود شخصيتی که جز خدا و پيامبر او را نشناختند محروم شد.
 
امام‌جمعه فارسان به شب‌های قدر اشاره داشت و گفت: مهم‌ترين شب‌ها يعنی اين سه شب قدر را پيش روی داريم، اين فرصت را قدر بدانيم. امام صادق (ع) می‌فرمايد: «ليله‌القدر هی اولُ السنه و هی آخِرُها». شب قدر اول سال است. در روايات ديگر دارد که اول سال روز اول ماه مبارک رمضان است. علت اين است که در ليله قدر مقدرات يک سال انسان تا شب قدر سال ديگر به امضای نهائی می‌رسد؛ اما اول سال همان روز اول ماه مبارک است. اول و آخر سال، شب قدر است.
 
وی تصريح کرد: مواظب اين زمان باشيم و به فکر خود و ديگران باشيم. نبايد مأيوس از عملکرد خراب خود باشيم و بايد بدانيم که خدای رحمان خودش فضا را چنان مهيا کرده است تا با ستاريتش با غفاريتش با رحمانيتش با عفوش دستگيری کند. لذا فرمود همين‌که شب قدر بيدار باشی تو را می‌آمرزم. هيچ کاری هم لازم نيست بکنی؛ ولو گناهانت به‌اندازه ستاره‌ها باشد، به‌اندازه درياها باشد، به‌اندازه سنگينی کوه‌ها باشد. اين يعنی رحمت خدا. اين يعنی به هر بهانه‌ای می‌خواهد ببخشد.
 
 
امام‌جمعه فارسان به ديدار رمضانی مسئولان نظام با رهبر معظم انقلاب هم اشاره‌ای داشت و افزود: بيانات رهبر معظم انقلاب در ديدار رمضانی مسئولان نظام واقعاً جای توجه و تأمل دارد و خداوند متعال را به خاطر داشتن چنين رهبری حکيم بايد شاکر باشيم از نصايح اخلاقی شروع کردند و بيانات با موضوع اقتصاد و الزامات عملياتی شدن شعار سال و بيانات ديگر که حتماً دوستان ملاحظه فرموديد تا تبيين الزام شرعی و قانونی حجاب. حکمت اينکه رهبر حکيم انقلاب، کشف حجاب را يک «حرام سياسی» معرفی کردند.
 
وی بيان داشت: کشف حجاب در حال حاضر ابزار سياسی دشمن شده و در سال‌های اخير به پروژه‌هايی نظير چهارشنبه‌های سفيد، دختران خيابان انقلاب، نه به حجاب اجباری، آزادی‌های يواشکی و طراحی شعار «زن، زندگی، آزادی» در اغتشاشات پائيزی مرتجعين دست‌يازيده است. دشمن، تلاش می‌کند حجاب، موضوعی برای ايجاد شکاف‌های اجتماعی و عاملی برای انفکاک ملت از حاکميت اسلامی گردد.
 
ملک‌پور اظهار داشت: غرب، اصلی‌ترين فعالان اپوزيسيونی عليه جمهوری اسلامی را از بين افرادی انتخاب می‌کند که بيشترين فعاليت را در ترويج اباحه‌گری، بی‌بندباری و کشف حجاب داشته باشند.
 
وی در ادامه گفت: سرويس‌های امنيتی و رسانه‌های ضدانقلاب از برجسته‌سازی و ترويج کشف حجاب، دنبال ايجاد فرصت برای غرب جهت تحريم و فشار بيشتر به مردم ايران هستند. طبيعی است که حاکميت برای دفاع از مردم، وظيفه دارد با چنين سناريوهايی مقابله کند و رهبر حکيم انقلاب در اين راستا، کشف حجاب را حرام سياسی معرفی کنند. درمجموع ناهنجاری کشف حجاب، پيامدهايی فراتر از آسيب‌های فردی، اجتماعی و فرهنگی پيداکرده و نظم، آرامش و امنيت مردم و کشور را تحت تأثير قرار داده است. ازاين‌رو به‌عنوان وظيفه ذاتی، محل ورود و دخالت حاکميت خواهد بود.

انتهای پيام/590پ
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۱۸ فروردين ۱۴۰۲

ساعت:

۱۸:۰۱:۲۱

7 Apr 2023