۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۱
کد مطلب : ۵۳۲۳۵
امام‌جمعه فارسان:

مهار تورم نيازمند عزم نظری و عملی در دولت است

امام‌جمعه فارسان گفت: اگر می‌خواهيم تورم مهار شود و رشد توليد باشد، نيازمند عزم نظری و عَمَلی در دولت هستیم.
مهار تورم نيازمند عزم نظری و عملی در دولت است
به گزارش جهانبین نیوز؛ حجت‌الاسلام محسن ملک پور در خطبه‌های نماز جمعه اين هفته شهر فارسان با اشاره به شعار سال اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در پيام نوروزی خود، سال ۱۴۰۲ را «سال مهار تورم و رشد توليد» نام‌گذاری فرمودند. اين شعار يک جنبه سلبی دارد؛ مهار تورم و يک بُعد ايجابي نيز دارد؛ رشد توليد، هرکدام از دو جزء، مکمل يکديگر هستند.
 
وي افزود: در حال حاضر مديريت نقدينگی از مهم‌ترين عوامل پيشگيری از تورم است، علاوه‌براين، کاهش هزينه‌ها و وابستگی بودجه کشور به درآمدهای نفتی، کنترل ترازنامه بانک‌ها و انضباط و شفافيت مالی ازجمله مواردی است که نقش مهمی در کنترل تورم دارند که اقتضائات موجود در کشور حکم می‌کند با توجه به شعار سال، دولت سيزدهم در حل اين موضوعات اهتمام جدی به خرج دهد.
 
ملک پور ادامه داد: حمايت از توليد و سرمايه‌گذاری همواره يکی از سياست‌های اعلام و بعضاً اعمال‌شده ۴۰ سال اخير در کشور بوده و صدها حکم و مقرره قانونی صرفاً با هدف حمايت از توليد در ايران تصويب‌شده است، اگر می‌خواهيم مسئله حل شود تورم مهار شود و رشد توليد باشد، نيازمند عزم نظری و عَمَلی در دولت هستیم، رهاسازی امور با تصور اينکه به‌طور خودجوش سامان يابند، نتيجه‌اش همين وضع موجود است.
 
امام‌جمعه فارسان گفت: براي مهار تورم، دولت نياز به خانه‌تکانی فکری و فردی دارد سياست‌هايی که تورم‌زا هستند و معيشت مردم را دچار خسران می‌کنند، بايد متوقف و افرادی که با وجود هشدارها، همچنان به دنبال اعمال سياست‌های تورم‌زا هستند و در تصميمات سال گذشته نيز نقش‌آفرين بودند، ملزم به پاسخگويی شده و باید تغيير کنند، ويژگی مشترک سه سال پايانی دولت قبل و دو سال نخست دولت فعلی، تورم‌های بالا همراه با جهش‌های ارز و ولنگاری بانک‌ها بوده است.
 
و بيان داشت: هم تفکر سياستی و هم عناصر تصميم‌گير در برخی مجاری اصلی، بدون تغيير مانده‌اند و برون‌رفت از اين وضعيت، نيازمند تغيير است، دولت بايد تصميم بگيرد در دوگانه‌های حساس، می‌خواهد کدام طرف بايستد، اينکه دولت در کنار مردم بايستد يا طرفدار تجار و بورس‌بازها شود، بايد سريعاً تعيين تکليف شود.
 
ملک پور به ماه مبارک رمضان اشاره هم داشت و گفت: مسئله ديگر ما همان‌طور که وارد فصل بهار می‌شويم و ماه رمضان که بهار قرآن است را هم درک می‌کنيم.
 
وی افزود: بهار حياتِ دوباره است، زندگيِ جديد است، شِکفتن است، نشاط است، طراوت و سرزندگي است، اميد به آينده است، در بهار طبيعت و بهار قرآن توجهمان به مبيّن قرآن و قرآن ناطق امام عصر باشد، چون قرآن در شبِ قدرِ ماه مبارک رمضان بر قلب ولي خدا عرضه می‌شود و اين کتاب هدايت بشر، توسط قرآن ناطق، انسان‌ها را دستگيری و هدايت می‌کند، توجه ديگر اينکه ماه مبارک رمضان ماه دعا هم هست يعنی بهار دعاست؛ و اتفاقاً يکی از مهم‌ترين دعاهای اين ماه دعای افتتاح است که حضرت ولی‌عصر به نائب دوم خودشان تعليم فرمودند.
 
امام جمعه فارسان عنوان ذاشت: باید در این ماه عیادت از بیماران و امربه‌معروف و نهي‌ازمنکر را مورد توجه قرار داد، همچنین باید نيمه رمضان و ولادت کريم اهل‌بيت را مورد توجه قرار دهیم.

انتهای پيام/590 پ
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۴ فروردين ۱۴۰۲

ساعت:

۱۶:۲۴:۳۶

24 Mar 2023