۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۱
کد مطلب : ۵۲۷۹۵
مشاور رئیس حوزه‌های علمیه کشور مطرح کرد:

گرایش مردم به سمت اسلام و عقب‌نشینی غرب از اصولش

مشاور رئیس حوزه‌های علمیه کشور گفت: همه مردم به سمت اسلام می‌آیند و غرب هم با عقب‌نشینی از اصول خود در حال پناه بردن به سمت دین و مذهب است و در آینده شاهد خواهیم بود که اسلام دین اول این کشورها می‌شود.
گرایش مردم به سمت اسلام و عقب‌نشینی غرب از اصولش
به گزارش جهانبین نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین یدالله شیرمردی روز سه‌شنبه در اولین همایش ملی آیت‌الله سید ابوالقاسم دهکردی با اشاره به نقش روحانیت از صدر اسلام تا دوران رضاخان، اظهار کرد: مسئله علم و عالم مسئله اساسی در دین مبین اسلام است و در قرآن کریم مورد تاکید قرار گرفته و پیامبر اکرم (ص) فرمودند که علما وارثان پیغمبر هستند.

مشاور رئیس حوزه‌های علمیه کشور افزود: یکی از اقدامات فرهنگی که می‌توان انجام داد ساخت فیلم و سریال از زندگینامه علماست و ازجمله کارهایی که می‌توان برای شناساندن مقام آیت‌الله سید ابوالقاسم دهکری به نسل جوان انجام داد ساخت سریال‌هایی درباره ایشان است چراکه شخصیت این عالم بزرگ فرا ملی است.

وی با اشاره به اینکه بختیاری‌ها اولین قومی بودند که به تشیع در ایران پیوستند، افزود: بختیاری‌ها با تمام قوا پشتیبان علما بودند و نفوذ علما نیز بر ایل بختیاری بالا بود و ارتش قوم بختیاری در تمامی عرصه‌ها از علما دفاع می‌کردند و سپاه بختیاری بود که به فتوای علما تهران را فتح و مشروطه را بنیان‌گذاری کردند که زمینه‌ساز پیروزی انقلاب اسلامی شد.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه از صدر اسلام تا دوران رضا شاه، حوزه و دانشگاه از یکدیگر تفکیک نشده بودند، گفت: این حوزه با قدمت بیش از ۱۴۰۰ ساله شیعه، بزرگترین نرم‌افزار علمی را در جهان تولید کرده است، شیخ بهایی، ملا صدرا و آیت‌الله دهکردی جزو مفاخر علمی هستند و دانشمندان جهان باید در مقابل این افراد زانو می‌زدند.

شیرمردی با بیان اینکه اسلام به همه زمینه‌ها توجه کرده و در اسلام هر چیزی بهترین است، گفت: همه مردم به سمت اسلام می‌آیند و غرب هم با عقب‌نشینی از اصول خود در حال پناه بردن به سمت دین و مذهب است و در آینده شاهد خواهیم بود که اسلام دین اول این کشورها می‌شود.

وی با اشاره به اینکه حوزه و دانشگاه جدا از یکدیگر نیستند و یک ریشه مشترک دارند، افزود: نباید بین این دو نهاد علمی جدایی بیفتد، علم بدون دین سودی نخواهد داشت و موجب خسارت به جامعه می‌شود و جدایی این دو از هم خطرآفرین است.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۱

ساعت:

۲۲:۴۶:۵۷

7 Feb 2023