۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۴
کد مطلب : ۵۲۵۴۹
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

زکات، امر بدیهی که باید در جامعه اسلامی ساری و جاری باشد/در شرایط بد اقتصادی یاری‌گر یکدیگر باشید

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت:زکات آن طور که باید در جامعه ساری و جاری نیست و لازم است در شرایط سخت این واجب مهم جایگاه خود را در جامعه پیدا کند .
زکات، امر بدیهی که باید در جامعه اسلامی ساری و جاری باشد/در شرایط بد اقتصادی یاری‌گر یکدیگر باشید
به گزارش جهانبین نیوز، حجت الاسلام محمد علی نکونام عصر چهارشنبه در همایش زکات اظهار کرد: زکات یک واجب فراموش شده است که باید در جامع اسلامی آن را احیا کرد.
 
 وی با اشاره اینکه زکات آن طور که باید در جامعه ساری و جاری نیست تصریح کرد: لازم است در این شرایط سخت این واجب مهم جایگاه خود را در جامعه پیدا کند .
 
نکونام با بیان اینکه زکات را باید منحصر و خاص بدانیم یادآور شد: زکات تشکیلات دارد اما در حد و شان آن نیست و باید روی آن کار شود.
 
وی با اشاره به اینکه به فرموده پیامبر اسلام زکات گرفتنی است گفت: پیامبر اسلام، مامور میفرستادند که از صاحبان زکات ، زکات را بگیرند و به نیازمندان بدهند. ،امر حکومتی است باید پیگیر شد و آن را عملیاتی وآثار آن را در جامعه ساری و جاری کرد.
 
نکونام خاطر نشان کرد: زکات یک امر بدیهی است که باید در جامعه اسلامی ساری و جاری باشد چرا که یکی از آثار مهم آن عدل در جامعه خواهد بود.
 
وی با اذعان بر اینکه هرکسی زکات ندهد نمازی هم ندارد گفت:زکات و نماز در کنار یکدیگر قرار گرفته است و غیر از زکات واجب مسائل دیگری هم هست که باید مورد توجه قرار دهید،در اموال مردم حق معلومی برای نیازمندان است. 
 
نکونام علت فقر در جامعه را عدم توجه به زکات عنوان کرد و گفت: حتما در اموال سهمی را برای فقرا در نظر بگیرد و هر روز این سهم را ادا کنید و مستمر جز وظایف خود بدانید، در شرایط اقتصادی امروز همه آن هایی که وضع مالی خوبی دارند، دست کسانی که ندارند را بگیرند.
 
انتهای پیام/۱۰۲۰ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۲۸ دی ۱۴۰۱

ساعت:

۲۱:۰۱:۲۰

18 Jan 2023