۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۱
کد مطلب : ۵۲۵۴۸
مدیرکل امور اجرایی زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) مطرح کرد:

ثبت بیش از یک هزار میلیارد تومان زکات در کشور

مدیرکل امور اجرایی زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: با برگزاری این دست جشنواره‌ها، فرهنگ‌سازی، ترویج، تبلیغ، شوراهای زکات در استان‌ها و... در ۱۰ ماهه امسال مبلغ یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان از زکات مردم کشور در دبیرخانه شورای زکات کشور ثبت و ضبط شده است.
ثبت بیش از یک هزار میلیارد تومان زکات در کشور
به گزارش جهانبین نیوز; حجت‌الاسلام محمدطاها مهری عصر امروز در جشنواره علمی، ترویجی، تکریمی زکات، اظهار کرد: فلسفه برگزاری این جشنواره‌ها که چهارمحال و بختیاری به‌عنوان نوزدهمین استان میزبان آن بوده است، پیام و دغدغه مقام معظم رهبری در این خصوص است.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند: همایش زکات و برگزاری این همایش‌ها یک تفضل بر جمهوری اسلامی و مسؤولان است، لذا پیام ایشان به منزله یک دستور و فتوا است.

مدیرکل امور اجرایی زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) ادامه داد: درزمینه احیای فریضه زکات، ترویج، تبلیغ، فرهنگ‌سازی و جریان‌سازی آن در جمهوری اسلامی کوتاهی کردیم.

مهری عنوان کرد: پیام مقام معظم رهبری در دبیرخانه شورای عالی زکات کشور به‌عنوان یک دستورالعمل و چراغ راه تعریف کردیم و برگزاری جشنواره‌های علمی، ترویجی و تکریمی زکات را به منزله یک برنامه و به جهت جریان‌سازی فریضه الهی زکات در کشور دنبال می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با برگزاری این دست جشنواره‌ها، فرهنگ‌سازی، ترویج، تبلیغ، شوراهای زکات در استان‌ها و... در ۱۰ ماهه امسال مبلغ یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان از زکات مردم کشور در دبیرخانه شورای زکات کشور ثبت و ضبط شده است.

مدیرکل امور اجرایی زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) اضافه کرد: مبلغ ذکر شده شامل زکات واجب، مستحب و فطریه است که در سرفصل‌های مختلف مربوط به محرومین ازجمله معیشت، کمک هزینه تامین جهیزیه، کمک هزینه درمان، کمک هزینه ساخت و تعمیر مسکن و آزادی زندانیان جرائم غیرعمد و بخش کمی از آن در پروژه‌های عام‌المنفعه هزینه می‌شود.

انتهای پیام۱۰۳۱ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۲۸ دی ۱۴۰۱

ساعت:

۱۹:۱۸:۰۴

18 Jan 2023