۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۶
کد مطلب : ۵۲۵۳۱
از سوی حوزه هنری چهارمحال و بختیاری صورت گرفت؛

آغاز به کار ساخت مستند شهید علیمردان‌خان بختیاری در شهرکرد

رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری گفت: حوزه هنری روایت‌گری سلحشوری مردمان دیار چهارمحال و بختیاری را وظیفه و رسالت خود می‌داند و با وجود آنکه مردمان استان در بسیاری از تحولات کشور حضور پر رنگی داشته‌اند و حماسه‌های زیادی رقم زده‌اند، ولی این رشادت‌ها با ارائه آثار هنری روایت نشده است.
آغاز به کار ساخت مستند شهید علیمردان‌خان بختیاری در شهرکرد
به گزارش جهانبین نیوز؛ احسان قائدی، اظهار کرد: حوزه هنری روایت‌گری سلحشوری مردمان دیار چهارمحال و بختیاری را وظیفه و رسالت خود می‌داند و با وجود آنکه مردمان استان در بسیاری از تحولات کشور حضور پر رنگی داشته‌اند و حماسه‌های زیادی رقم زده‌اند، ولی این رشادت‌ها با ارائه آثار هنری روایت نشده است. 
 
وی افزود: نقش مردمان دیار چهارمحال و بختیاری در تاریخ کشور بسیار پُررنگ است و رشادت و شجاعت‌های این دلیر مردان در تاریخ ایران زمین ستودنی است. 
 
رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری ادامه داد: شهید علیمردان‌خان بختیاری در بیداری مردم نقش بسزای داشته است و این شخصیت مبارز در زمان رضا شاه با ظلم و استبداد مبارزه و به شهادت رسیده است که از این رو شایسته است قهرمان ملی مبارزه با استبداد نام بگیرد. 
 
قائدی عنوان کرد: نسل جوان ما با این قهرمانان ملی آشنایی بسیار کمی دارند و باید رشادت‌های این قهرمانان در قالب‌های مختلف هنری به این نسل معرفی شود. 
 
وی خاطرنشان کرد: پرتره این قهرمان ملی به دست هنرمندان چهارمحال و بختیاری تولید شده و به صورت ملی در سراسر کشور به‌منظور شناخت هر چه بیشتر این شهید ملی مبارزه با استبداد توزیع شده است، ساخت فیلم مستند شهید علیمردان بختیاری نیز توسط مستندساز استان آرمان قلی‌پور از هم اکنون کلید خواهد خورد.  
 
آرمان قلی‌پور دشتکی کارگردان مستند ملی شهید علیمردان‌خان بختیاری نیز اظهار کرد: طرح این مستند اردیبهشت سال گذشته در جشنواره سینما حماسه در مشهد جزو پنج طرح برتر مورد حمایت قرار گرفت. 
 
وی افزود: امسال با حمایت حوزه هنری چهارمحال و بختیاری مقدمات اجرایی تولید این مستند فراهم و طرح مستند با مشورت با کارشناسان مختلف این حوزه ارائه شد که بر اساس برنامه‌ریزی‌ها، عملیات ساخت مستند شیرعلیمردان‌خان سال آینده به پایان می‌رسد. 
 
این مستند ساز جوان ادامه داد: در این مستند هیچ‌گونه بازسازی وجود ندارد و بر اساس مکان و افراد توضیحات ارائه و از مدل روایی سوم شخص استفاده می‌شود تا این شخصیت ملی به جوانان معرفی شود. 
 
انتهای پیام/۱٠۳۱ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۲۷ دی ۱۴۰۱

ساعت:

۲۰:۳۷:۳۸

17 Jan 2023