۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۳
کد مطلب : ۵۲۴۹۳
رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری خبر داد

برگزاری اولین جشنواره بداهه‌نویسی بانوان خوشنویس با عنوان "مشق مادر" در شهرکرد

رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری گفت: اولین جشنواره ملی بداهه‌نویسی بانوان خوشنویس ایران با عنوان "مشق مادر" در این استان برگزار شد.
برگزاری اولین جشنواره بداهه‌نویسی بانوان خوشنویس با عنوان "مشق مادر" در شهرکرد
به گزارش جهانبین نیوز، احسان قائدی اظهار کرد: همزمان با میلاد دخت نبی مکرم اسلام حضرت فاطمه زهرا (س) اولین جشنواره ملی بداهه نویسی بانوان خوشنویس ایران با کتابت اسامی و القاب حضرت فاطمه زهرا (س)، آیات و اشعار با موضوع مقام مادر و زن از سوی حوزه هنری در کافه گالری هنر شهرکرد برگزار شد.

وی افزود: این مراسم نخستین رویداد اختصاصی خوشنویسی ویژه بانوان است که از سوی حوزه هنری همزمان با میلاد حضرت زهرا(س) در سراسر کشور برگزار می‌شود .

رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری ادامه داد:انجمن خوشنویسان ایران همراهی و همکاری خوبی در برگزاری این رخداد داشت و در صدد هستیم با همکاری انجمن خوشنویسان و حمایت‌های حوزه هنری مرکز بتوانیم این رخداد فرهنگی هنری را هر ساله برگزار کنیم.

قائدی عنوان کرد: بیش از 20 نفر از بانوان خوشنویس چهارمحال و بختیاری در این رویداد فرهنگی و هنری شرکت داشتند و آثار خود را در موضوعات کتابت اسامی و القاب حضرت فاطمه زهرا (س)، آیات و اشعار با موضوع مقام مادر و زن تولید کردند.

وی خاطرنشان کرد: این جشنواره به همت حوزه هنری استان قزوین و حوزه هنری کشور برگزار می‌شود و آثار تولیدی بانوان چهارمحال و بختیاری از سوی حوزه هنری این استان کدگذاری شده و جهت رقابت کشوری و داوری نهایی به استان قزوین محل داوری و آثار ارسال خواهد شد.

رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: داروی این رویداد ملی برعهده ۶  نفر از اساتید برجسته ملی خوشنویسی ایران زمین است و آثار برتر این جشنواره در هفته اول بهمن ماه در اختتامیه جشنواره «مشق مادر» معرفی خواهند شد.

قائدی یادآور شد: در آیین اختتامیه  این جشنواره به ۱۵ هنرمند برتر جایزه ۵۰ میلیون ریالی و به ۱۰۰ هنرمند منتخب جایزه نقدی پنج میلیون ریالی اهدا می شود.

انتهای پیام/1031ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۲۴ دی ۱۴۰۱

ساعت:

۰۹:۵۳:۴۵

14 Jan 2023