۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۹
کد مطلب : ۵۲۴۱۵
سرپرست گروه بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری؛

سویه جدید بیماری کرونا با شدت در حال گسترش است/ دستورالعمل‌های بهداشتی، همان همیشگی‌ها

سرپرست گروه بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: سویه جدید بیماری کرونا با شدت بسیار زیادی در حال گسترش است و پیش‌بینی می‌شود در ایران نیز با موج این سویه جدید مواجه شویم، کما اینکه مواردی نیز دیده شده است.
سویه جدید بیماری کرونا با شدت در حال گسترش است/ دستورالعمل‌های بهداشتی، همان همیشگی‌ها
مرادی سرپرست گروه بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ درخصوص سویه جدید کرونا، اظهار کرد: این سویه در 35 کشور جهان دیده شده و بسیاری از مردم را درگیر کرده است.
 
وی افزود: سویه جدید بیماری کرونا با شدت بسیار زیادی در حال گسترش است و پیش‌بینی می‌شود در ایران نیز با موج این سویه جدید مواجه شویم، کما اینکه مواردی نیز دیده شده است.
 
سرپرست گروه بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری ادامه داد: لذا ضروری است که اقداماتی بهداشتی جهت پیشگیری از ابتلا به سویه جدید بیماری کرونا داشته باشیم.
 
مرادی عنوان کرد: ازجمله اقدامات پیشگیرانه می‌توان به حفظ فاصله فیزیکی به‌ویژه در مواقعی که نمی‌دانیم فرد بیمار است یا خیر اشاره نمود.
 
وی خاطرنشان کرد: افرادی که دچار بیماری زمینه‌ایی همچون نقص سیستم ایمنی، دیابت، فشار خون و... هستند یا کسانی که در حال کرتون تراپی هستند حتما باید حتما دوز یادآور یا بوستر را در سریع‌ترین زمان ممکن تزریق کنند تا سطح ایمنی بدنشان بالا برود.
 
سرپرست گروه بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: توصیه شده است از تزریق دوز قبلی واکسن کرونا حداقل 6 ماه گذشته باشد و سپس دوز یادآور تزریق شود.
 
مرادی با اشاره به اینکه مواردی از ابتلا به سویه جدید ویروس کرونا در کشور شناسایی شده است، گفت: امید است با رعایت دستورالعمل‌ها از سوی مردم این سویه را نیز با کمترین درگیری‌ها پشت سر بگذاریم.
 
انتهای پیام/1031ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۳ دی ۱۴۰۱

ساعت:

۱۳:۱۰:۵۱

3 Jan 2023