۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۶
کد مطلب : ۵۲۲۸۲
رئیس امور قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری؛

راه اندازی کاروان راویان مکتب حاج قاسم/ این اردو بدون اعتبارات دولتی و کاملا مردمی است

ابوذر کارگر رئیس امور قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: یک اردویی را با عنوان اردو کاروان راهیان مکتب حاج قاسم برگزار می شود که کاملا مردمی است و از اعتبارات دولتی در این اردو هزینه نمی شود، برآوردمان این است که 500 نفر از کنش گران و فعالان فرهنگی در این برنامه حضور خواهند داشت.
راه اندازی کاروان راویان مکتب حاج قاسم/ این اردو بدون اعتبارات دولتی و کاملا مردمی است
به گزارش جهانبین نیوز؛ ابوذر کارگر رئیس امور قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: ما در سازمان تبلیغات اسلامی یک شعار و هدف راهبردی برای خودمان داریم و آن متناسب با ایام دهه بصیرت و ایام شهادت حاج قاسم سلیمانی است .

وی با اشاره به اینکه ما دو گفتمان را به دنبال آن هستیم تصریح کرد:  تعمیق گفتمان و اعتبار انقلاب اسلامی در بین  آحاد جامعه که گفتمان انقلاب اسلامی همان گفتمان ناب اسلامی و تمدن انقلاب اسلامی است که مقام معظم رهبری فرموده اند مسیر حرکت شیعه و اسلام به آن سمت است.

کارگر ادامه داد: تعمیق گفتمان انقلاب اسلامی و گفتمان اسلام ناب محمدی  قطعا به یک برنامه ها و کنش های گفتمانی برای عمق بخشی و نشستن نخبگان دور هم و تبادل اندیشه ها که پیرو انقلاب هستند نیاز دارد.

وی بیان داشت: گفتمان های متفاوتی در حوزه دانش آموزی ، دانشجویی ،طلاب و مدارس علمیه صورت می گیرد.

کارگر با تاکید بر اینکه بنای کارنخبگان باید کارهای فرهنگی باشد یادآور شد: یک سری کنش گران و فعالان فرهنگی را داریم که این ها نه دانشجو بوده و نه دانش آموز ولی جز نخبگان هستند .

وی با اذعان بر اینکه ما رسانه ها را نخبه و کنش گر فرهنگی می دانیم  گفت:  برای ایجاد کنش گری فرهنگی نیاز است گفتمان هایی اتفاق افتد.

کارگر در بخش دیگر صحبت های خود به سومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت: ما هم زمان با شهادت حاج قاسم سلیمانی هم به دنبال تعمیق گفتمان انقلاب اسلامی و هم به دنبال توسعه مخاطب انقلاب اسلامی هستیم.

وی اضافه کرد: تعمیق  و توسعه مخاطب یک راهکارهایی را می طلبد باید یک ذره نگاه را باز کنیم، خصوصا زمانی که بستر لازم برای کارهای مذهبی فراهم می شود که در این زمان باید دوستان انقلابی که پیرو کار انقلاب هستند پا را فراتر بگذارند.

رئیس امور قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری  گفت: مجموعه جوان هایی که سوال دارند و یا به هر دلیلی انسشان با گفتمان انس ضعیفی نیست،  نیاز است بیشتر حرف انقلاب و حرف دین را برای این ها بزنیم.

کارگر با بیان اینکه هرگروه سنی متناسب با خودش باید با آن حرف زده شود و ترویج گفتمان کرد عنوان کرد: ما در برنامه های فرهنگی اگر دو هدف را پیش بگیریم یعنی در مسیر داریم حرکت می کنیم، اگر این دو هدف را نداشته باشیم احتمال دارد کار زیادی انجام دهیم اما خروجی آن را نشود به آن وزنی داد.

وی ادامه داد: در عملیات سومین سالگرد شهادت حاج قاسم این دو هدف ذکر شده  برای ما خیلی مهم است چون ما اعتقادمان بر این است که شهید حاج قاسم سلیمانی برای هر دو هدف زحمت کشیدند و روش های داشتند و اقداماتی را انجام داده اند ما نیز وظیفه هایی را در قبال آن داریم.

کارگر با اشاره به اینکه در ایام سالگرد نشست های تبیینی دانش آموزان و حضور در مدارس را خواهیم داشت گفت: حضور در مدارس مبحث و محتوای خود را می طلبد، در کل باید نگاه ویژه باید به مدارس داشته باشیم.

وی یادآور شد: معلمان تاثیر گذاری بیشتری را بر روی دانش آموزان  دارند،  به همین خاطر حضور در مدارس و گام اول را که همان آموزش معلمان بود را گذاشته ایم و با معلمان ارتباط خوبی گرفته شد.

کارگر تشریح کرد: ایام فاطمیه و شهادت حاج قاسم بستر خوبی  برای یک سری کارهای قرآنی و محافل قرانی است و برای این جنس کارها برنامه ریزی های صورت گرفته است.

وی با اذعان بر اینکه این برنامه ها برای شهرستان ها نیز گذاشته می شود و هر شهرستانی متفاوت عمل می کنند گفت:  بعضی شهرستان ها تلاش می کنند که در حوزه فعالیت های قرآنی بیشتر کار کنند اما بعضی شهرستان ها نگاهشان بیشتر حالت گفتمانی و دانش آموزی است.

کارگر با بیان اینکه در پایگاه های قرآن حتما اتفاقات خوبی رقم خواهد خورد اذعان داشت: باید بتوانیم از پایگاه انقلاب و از پایگاه قرآن و موضوعی که مردم درگیرآن  هستند خدمات رسانی داشته باشیم.
 
وی با اشاره به اینکه نکته بعدی بحث مواسات و کمک مومنانه به نیازمندان است گفت: در ایام کرونا هم دلی را به خوبی لمس کردیم، این ها در ایام کرونا اثبات کردند که می توانند در ایام سخت و خاص کنار مردم باشند.

کارگر یاد آور شد: کارهای فرهنگی زیادی از جمله شب شعر ، خاطره گویی، مسابقات قرآن، کتاب خوانی و کارهای هنری در این ایام برنامه ریزی شده است که از اوایل دی ماه شروع و تا شب شهادت ادامه پیدا خواهد کرد.

وی یادآور شد: در ایام شهادت حاج قاسم سلیمانی فضا سازی را نیز در دستور کار قرار داده ایم یکی فضا سازی مراکز است که در ایام باید حتما فضای تصاویر حاج قاسم و متناسب با شهادت ایشان باشد، نمایشگاه هایی که در محکومیت های این ترور در قالب نمایشگاهی اخلاق و مولفه های شخصه های حاج قاسم دارد و در قالب نمایشگاه و عکس نوشته برگزار می شود و دیگری فضا سازی شهری است که شهرداران باید انجام دهند که مشخص باشد که ایام شهادت حاج قاسم سلیمانی است.

کارگر با اذعان بر اینکه در برنامه های حاج قاسم نگاه ما کاملا مردمی است گفت: این برنامه کاملا مردمی است و باید همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند باید مردم به میدان آیند برای اینکه حاج قاسم را تعریف کنند.

وی خاطر نشان کرد: مردم پای کار حاج قاسم آیند و پای ترویج دین حاج قاسم هستند ، دستگاه فرهنگی نیز باید بستر سازی کنند که این اتفاق بیفتد.

کارگر یاد آور شد: برنامه ای را در دستر کار قرار دهیم که کنش گران فرهنگی و اجتماعی و قرانی و مجموعه هایی که می توانند کار کنند برای آن ها انگیزه ایجاد کنیم.

وی اظهار کرد: یک اردویی را با عنوان اردو کاروان راهیان مکتب حاج قاسم  برگزار می شود که کاملا مردمی است و از اعتبارات دولتی در این اردو هزینه نمی شود،  برآوردمان این است که 500 نفر از کنش گران و فعالان فرهنگی اعم از دانشجویی و دانش اموزی، طلاب و بانوان فعال در حوزه کارهای فرهنگی ویژه مردم، مجموعه های مختلف در حوزه و دانشگاه، مجموعه رسانه ها حضور خواهند داشت که هم روایت گری کنند  وهم برای حمایت از مکتب حاج قاسم انگیزه پیدا کنند.

کارگر خاطر نشان کرد: کاروان راویان مکتب حاج قاسم متشکل از کنش گران و فعالان فرهنگی خواهد بودکه  29 آذر ماه  عزیمت می کنند به شهر کرمان برای زیارت حاج قاسم سردار دل ها ، دعای کمیل و برنامه های فرهنگی ذکر شده که در 29 آذر افتتاحیه برنامه راویان مکتب حاج قاسم با حضور مسئولین استانی و در مصلی امام خمینی برگزار خواهد شد و بعد از آن به شهر کرمان عازم خواهند شد.

 وی بیان داشت: این برنامه با این هدف خواهد بود که فعالان فرهنگی به مکتب حاج قاسم معرفت پیدا کرده و آن را تقویت کنند و بعد از آن به استان برگشته و برای نظام کاری را انجام دهند.

کارگر با تاکید بر اینکه ما به دنبال ترویج مکتب حاج قاسم هستیم  اذعان داشت: از صبح چهارشنبه 30 اذر در کرمان با حضور نخبگان و اساتید در مولفه های فردی و شخصی برای معرفت پیدا کردن و گسترش مکتب حاج قاسم حضور پیدا خواهند کرد .

انتهای پیام/1020ج
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۱

ساعت:

۱۴:۳۶:۵۸

14 Dec 2022