۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۹
کد مطلب : ۵۲۲۶۹
معاون سازمان غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد؛

مشکل کمبود دارو در چهارمحال و بختیاری تقریبا حل شده است/ ارائه خدمات دارویی در 120 داروخانه این استان

معاون سازمان غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: در حال حاضر تقریبا داروی آنتی بیوتیک در داروخانه‌های سطح چهارمحال و بختیاری وجود دارد، ممکن است در یک نوع خاصی از دارو در یک داروخانه کمبود وجود داشته باشد اما این مشکل تاحدودی رفع شده است.
مشکل کمبود دارو در چهارمحال و بختیاری  تقریبا حل شده است/ ارائه خدمات دارویی در 120 داروخانه این استان
رضا محمدی معاون سازمان غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: با توجه به شیوع آنفولانزا از اواسط مهرماه دچار کمبودهای شدیدی در بحث شربت‌های آنتی بیوتیک و سرماخوردگی در کشور و در استان شدیم.
 
وی افزود: با توجه به افزایش سه شیفت تولید دارو در کارخانه‌های داروسازی، واردات دارو و مواد اولیه و اصلاح قیمتی که انجام شد، اقداماتی صورت گرفت که باعث شد مشکل تا حدی درخصوص شربت‌های آنتی بیوتیک و سرماخوردگی رفع شود.
 
معاون سازمان غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد ادامه داد: در تامین اسپری‌های تنفسی نیز مشکلاتی وجود داشت که دو محموله از این دارو وارد کشور شد و تولید آن نیز از اوایل این هفته آغاز شده و در هفته آینده عرضه می‌شود تا مشکل این اسپری‌ها نیز حل شود.
 
محمدی عنوان کرد: در خصوص داروی بیماران خاص مشکلی وجود ندارد و با توجه به بانک اطلاعاتی این بیماران داروها وارد استان شده و در سطح داروخانه‌های خاص با نظارت سازمان غذا و دارو توزیع می‌شوند.
 
وی خاطرنشان کرد: خدمات دارویی سازمان غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در 120 باب داروخانه در چهارمحال و بختیاری انجام می‌شود که شامل 17 باب داروخانه شبانه‌روزی و 11 باب داروخانه بیمارستانی هستند.
 
معاون سازمان غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اضافه کرد: بیماران می‌توانند کمبودهای دارویی را با شماره تلفن 190 و 33335511 از ساعت 8 الی 13 در میان بگذارند تا از سوی کارشناسان امر راهنمایی شوند.
 
محمدی تاکید کرد: در حال حاضر تقریبا داروی آنتی بیوتیک در داروخانه‌های سطح چهارمحال و بختیاری وجود دارد، ممکن است در یک نوع خاصی از دارو در یک داروخانه کمبود وجود داشته باشد اما این مشکل تاحدودی رفع شده است.
 
وی با اشاره به افزایش قیمت دارو نیز یادآور شد: سازمان‌های بیمه‌گر همه این افزایش قیمت‌ها را پوشش می‌دهند و بیمار اگر با نسخه به داروخانه مراجعه کند هیچ قیمت بالاتری نسبت به قبل نباید پرداخت کند.
 
انتهای پیام/1031ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۱

ساعت:

۱۲:۴۲:۴۴

12 Dec 2022